Citat:
Hej,Varför svara du inte min föregående fråga?
Jag har ett annat förslag för er: Inför en fördröjning på transaktionerna men att ni få behålla pengarna som kunderna redan har ring när ni upptäcker en bedragare. På så sätt få inte bedragarna några pengar och ni behöver inte var orolig för att inte få betalt för förmedlade samtal.
Alltså när någon ringer ett betalsamtal så dras pengarna från uppringaren men skickas inte vidare förän t.e.x om en månad. Skulle det visa sig under denna tid att numret tillhör en bedragare och ni beslutar att spärra numret så ska pengarna från folk som redan ringt detta nummer inte skickas vidare. Ni få däremot de pengarna. Även om era kunder inte få tillbaka sina pengarna så är det bättre att bedragarna inte få dem! Då kommer dessa bedrägeri att försvinna då det inte lönar sig. Ni kommer inte förlora ekonomiskt på det då intäkterna från bedragarna hamnar hos er.
Vad säger ni?
Jag har ett annat förslag för er: Inför en fördröjning på transaktionerna men att ni få behålla pengarna som kunderna redan har ring när ni upptäcker en bedragare. På så sätt få inte bedragarna några pengar och ni behöver inte var orolig för att inte få betalt för förmedlade samtal.
Alltså när någon ringer ett betalsamtal så dras pengarna från uppringaren men skickas inte vidare förän t.e.x om en månad. Skulle det visa sig under denna tid att numret tillhör en bedragare och ni beslutar att spärra numret så ska pengarna från folk som redan ringt detta nummer inte skickas vidare. Ni få däremot de pengarna. Även om era kunder inte få tillbaka sina pengarna så är det bättre att bedragarna inte få dem! Då kommer dessa bedrägeri att försvinna då det inte lönar sig. Ni kommer inte förlora ekonomiskt på det då intäkterna från bedragarna hamnar hos er.
Vad säger ni?
Jag missade nog bara ditt förra inlägg.
Vi kan inte med säkerhet veta vilka summor pengar som kunder har förlorat, det vet vi först när vi får den informationen från den kongolesiska operatören.
Vi har sedan igår stoppat 95% av de inkommande samtalen från Kongo, och nu kommer vi att jobba med att ordna så att de kunder som har ringt upp ett av de nummer som har använts slipper att betala. Det är vårt främsta fokus just nu, och Tre har redan ordnat så att deras kunder slipper betala - och vi ska göra detsamma.
Bedragarna kommer inte att få några pengar direkt, och den Kongolesiska operatören håller på med att stoppa utbetalningen till personerna som ligger bakom detta. Trots att våra kunder kommer att slippa betala, så uppmanar även vi att alla kunder som har ringt upp något av de nummer som har använts - att göra polisanmälan eftersom ni utsatts för ett brott och det är viktigt att polisen får veta det.
/William - Telia