2013-11-16, 20:07
Medlem
Har funderat på det där ett tag nu, som trådtiteln lyder. Okej, med ett tag menar jag ungefär två dagar, men ja.
Helt enkelt så har Ergenyl faktiskt hjälpt mot min ångest på ett sätt, inte den ångesten jag upplever som problematisk, men den har underlättat mina emotionella problem (är ofta väldigt lättstött, har väldigt starka känslor åt all håll, väldigt lätt för att vara glad men också väldigt lätt för att bli ledsen, och osäker på mig själv osvosv), och min flickvän säger också att jag har varit lättare att vara med sen jag började med den. Men samtidigt har jag ingen slags bipolär/borderline/depression eller något sånt, utan endast GAD/Panikångest/Social Fobi och lite tvångstankar inblandat i det där.

Enligt min läkare behövs en antidepressiv med i mixen (men som ångestdämpande), och jag i princip totalvägrar SNRI/SSRI.
Jag har gått upp väldigt mycket i vikt av Ergenylen (ätit den i cirka två månader, gått upp kanske 8 kg bara änsålänge och börjar närma mig övervikt vilket är mindre än roligt), och vet att mirtazapinet är känt att göra samma sak, samtidigt som jag tänker att det kanske blir +-0 att gå över från det ena till det andra eller kommer jag bara lägga på mig ännu mer på Mirtan? Om det skulle radera min ångest hade det onekligen inte gjort så mycket, men enligt min läkare så borde jag bara lägga till en till medicin, men dels känner jag att jag redan är så jävla medicinerad att jag inte har något minne kvar whatsoever, och jag vill inte stå på 4 mediciner dagligen, det hade varit totalt sämst.

Men är det här ett byte som borde vara okej, lämpligt, eller t.om rekommenderat för någon i min sits?
(Äter sen tidigare 300 mg lyrica om dagen + 10 mg buspiron förutom Ergenylen kan jag lägga till)
Det enda som jag känner är trygghet är min stesolid, som jag har 10 kvar utav, sen är det slut med dom för all framtid, eller åtminstone tills jag hamnar i en sits (t.ex plugg, jobb osv) där det är befogat att jag har benzo.
Senast redigerad av PostCollapse 2013-11-16 kl. 20:22.
Citera
2013-11-16, 20:39
Medlem
Äter Mirtazapin i dagsläget (pga huvudvärk). Den hjälper ingenting. Känner mig nere lite nu och då. Äter dock "bara" 30mg.
Citera
2013-11-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerone
Äter Mirtazapin i dagsläget (pga huvudvärk). Den hjälper ingenting. Känner mig nere lite nu och då. Äter dock "bara" 30mg.
Jag har inga problem med depression som sagt, har bara ångest. Lider du av ångest eller är du "bara" deprimerad?
Citera
2013-11-16, 21:13
Medlem
Ingen dera. Är huvudvärk jag har problem med.
Citera
2013-11-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerone
Ingen dera. Är huvudvärk jag har problem med.
Ah, missuppfattade det du skrev, då förstår jag.
Men att skriva ut mirtazapin mot huvudvärk låter ganska märkligt. Finns såklart off-label-användningar för dom flesta medicinerna, men just det där har jag inte hört. D:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in