Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-16, 11:53
  #1
Medlem
Hej!

Ska nu ta tag i mitt problem med min PS3, för ett tag sedan (när den var ny inköpt) så stoppade en yngre släkting till mig in en tjockare skiva i PS3an, fick inte ut den hur jag än gjorde, så bestämde mig för att öppna lådan och ta ut den och därmed bryta garantin.

Sagt och gjort, får ut skivan, men efter jag monterat ihop min PS3 igen så tar den varken emot skivorna, utan jag får trycka lite för att de ska åka in. När de väl är inne så läser inte min PS3 skivan överhuvudtaget.

Vad kan detta bero på? Sitter läsaren fel monterad eller är det blu-ray spelaren som behöver bytas ut?

Mvh
Citera
2013-11-16, 12:14
  #2
Medlem
bmwhorans avatar
Gör dubbelkoll så att skivläsaren sitter bra
Citera
2013-11-16, 12:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
Gör dubbelkoll så att skivläsaren sitter bra

Har försökt ett par gånger, antar att jag förstört blu-ray spelaren på köpet när jag monterade bort den sist

Kanske lika bra att köpa en ny blu-ray spelare? Får man med en ny laser samtidigt?


Edit. Hur får jag reda på vilken modell min Blu-Ray spelare har?

Har försökt googla men skevt med svar. Kör i alla fall med en 250GB Slim, White.


Edit. Äntligen hittat!

PS3 modellen är CECH-3004B & Blu ray modellen/numret är KEM450-EAA. Vart kan man köpa en identisk blu-ray spelare?
__________________
Senast redigerad av R3LOX 2013-11-16 kl. 13:40.
Citera
2013-11-16, 13:51
  #4
Medlem
Kan inte ändra mitt tidigare inlägg så gör ett nytt istället.

Hittade dessa två på Ebay, som verkar ha identiskt nummer på blu-ray spelaren, det ända jag är orolig över att den inte passar min PS3 modell? Står ingenting om PS3 modell, endast 160GB / 320GB.

Ebay1

Ebay2

Bör det fungera såvida det är rätt blu-ray modell?


Exempelvis på denna sida så är det tvärtom, det står inget blu-ray nummer, utan endast PS3 modell (CHECH-3004b)

Vilket skall man gå efter?
__________________
Senast redigerad av R3LOX 2013-11-16 kl. 13:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback