2013-11-16, 01:57
Medlem
Jag har en blå Icemat av glas. Det måste vara världens absolut bästa musmatta, men funkar dock bara med riktigt bra lasermöss, och inte med optiska möss. Min fråga är helt enkelt: var köper man musmattor av frostat, matt glas i dag? De verkar har försvunnit från marknaden. Förmodligen blev de för dyra att tillverka. De håller för evigt och har perfekt precision. Det är den idealiska ytan för lasermöss. Jag vill nu köpa flera. Tacksam för tips och länkar!
Citera
2013-11-16, 02:06
Avslutad
Troligen för att de senare sensorerna till riktigt bra möss sk "mices with flawless sensor" är dåliga på att läsa av just glassmattor. Har iaf läst att Zowie AM är dålig på att tracka på Icemat
Citera
2013-11-16, 02:15
Medlem
Jag har inga problem med min Icemat. Den är perfekt. Nu vill jag ha tag i fler musmattor av frostat, matt glas och inget annat. De behöver dock inte vara tillverkade av Icemat.
Senast redigerad av Putsch 2013-11-16 kl. 02:18.
Citera
2013-11-16, 02:30
Bannlyst
Dra du musen över frostat matt glas,det går nog jättebra..tror inte det glider så bra va?
Citera
2013-11-16, 02:33
Medlem
Strychnos avatar
Det skulle väl gå att gå in till närmaste glasmästare?
Då kan du dessutom få glaset utskuret till specifika mått.
Citera
2013-11-16, 02:36
Medlem
Icemat gjorde världens bästa musmatta av härdat, matterat glas. Problemet var att de var DYRA och att få köpte dem. De har utgått över hela världen och är svåra att få tag på. Den som har testat en Icemat vet vad jag pratar om. Finns inte bättre. Jag pratade med en glasmästare för några år sedan, och det skulle bli DYRT att tillverka musmattor av den kvaliteten i dag. Det enda jag har hittat är den här från någon okänd tillverkare i Kina.
Citera
2013-11-16, 02:37
Avslutad
Ja då är det uppenbarligen inte en bra affär. Dyrt och funkar inte till alla möss. Men jag håller med dig, det är en mycket trevligt matta när det väl fungerar
Citera
2013-11-16, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Ja då är det uppenbarligen inte en bra affär. Dyrt och funkar inte till alla möss. Men jag håller med dig, det är en mycket trevligt matta när det väl fungerar
Funkar endast med lasermöss av bra kvalitet. Men då funkar det mycket bra, bättre än något annat.
Citera
2013-11-16, 02:41
Medlem
Det jag har är alltså en sån här, fast en blå. Bäst!

Icemat 2nd Edition är enormt bra och dyr, men finns inte att få tag i längre.

Kolla här.
Senast redigerad av Putsch 2013-11-16 kl. 02:49.
Citera
2013-11-16, 04:21
Medlem
Min katt har såna där plastunderlägg under matskålarna, för att hon inte ska drälla o söla ner. Men samma typ av plastunderlägg är riktigt bra musmatta, den jaghar är oxå matt. Man skulle tex kunna limma den på en glasplatta som man tar från en kopiator/scanner, dessa glasplattor är av mkt hög kvalitet.

Annars skulle du kunna prova att skaffa en bit matt glas (av typen väldigt slät matt yta, ej raspig), hos glasmästaren, se till att kanterna blir slipade oxå. Rengör glaset med thinner el dyl, Skaffa Teflon-spray och spreja på glasytan, den blir skit-hal av det. Tyvärr så verkar det som att man är tvungen att förnya teflonskiktet då och då.
Citera
2013-11-16, 09:18
Moderator
Allaballawallas avatar
Gav en Icemat till min svåger i julklapp för över tio år sedan och han använder den fortfarande...

Idag finns väl inte så många glasmattor i helglas på marknaden men om du kan tänka dig någon glaskombo kanske Artisan SHIDEN XSOFT funkar.

http://www.artisan-jp.com/item_shiden_xsoft_eng.html
http://www.amazon.com/SHIDEN-XSOFT-white-SAMURAI-gaming/dp/B005KMOYWS

Annars finns även Königs, som dock inte är särskilt neutral (Ganska ful...).

http://www.amazon.co.uk/K%C3%96NIG-GLASS-MOUSEPAD-250-210/dp/B000V5QEU4
Citera
2013-11-16, 13:08
Medlem
Den som inte har provat Icemat 2nd Edition vet inte hur bra det är. Det finns inte bättre.
Det enda som skulle komma i närheten är ett glasbord av matt glas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in