• 1
  • 2
2015-01-22, 12:58
Medlem
edse1991s avatar
Haha! Det där klippet kommer jag ihåg från högstadiet.

Jag har alltid tolkat det som att han inte förstår frågan och istället berättar att han har varit och handlat någonstans, "varit soppa i...". Finnar har ju svårt för sch-ljud så shoppa blir soppa.
Citera
2015-01-22, 13:06
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edse1991
Haha! Det där klippet kommer jag ihåg från högstadiet.

Jag har alltid tolkat det som att han inte förstår frågan och istället berättar att han har varit och handlat någonstans, "varit soppa i...". Finnar har ju svårt för sch-ljud så shoppa blir soppa.
Ja om detta tvistar de lärde. Har spelat upp klippet för några finnar och dom fattade absolut ingenting.

Hursomhelst så är han en levande legend den där finnen med det långa håret.
Citera
2015-01-22, 13:26
Medlem
tempeZZts avatar
Jag tror att man försöker tolka in för mycket svenska ord i det han säger. Är fullkomligt övertygad om att de svenska orden soppa och bög inte är det som han har för avsikt att uttrycka.

Det är lite märkligt att det inte har framkommit mer om vad det egentligen är för snubbe. Luktar lite cover up.

En annan youtube-video där finnar den här gången sjunger otroligt rolig svenska är ju denna:

https://www.youtube.com/watch?v=8fedrX2avAc

"Det regnar mycket, men det blåser även mera.
För jag är sönder och du ska mig reparera.
-----
Ett orm."
Citera
2015-01-22, 13:31
Medlem
Jag snackade med några finskor för ett tag sedan och visade klippet för dem. Då passade jag på att fråga vad han menade med "harisoppa". En av dem sa väldigt övertygande att han menade något med att shoppa. Alltså är min tes att han försökte säga "Jag... har shoppat".
Citera
2015-01-22, 13:34
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag tror att man försöker tolka in för mycket svenska ord i det han säger. Är fullkomligt övertygad om att de svenska orden soppa och bög inte är det som han har för avsikt att uttrycka.

Det är lite märkligt att det inte har framkommit mer om vad det egentligen är för snubbe. Luktar lite cover up.

En annan youtube-video där finnar den här gången sjunger otroligt rolig svenska är ju denna:

https://www.youtube.com/watch?v=8fedrX2avAc

"Det regnar mycket, men det blåser även mera.
För jag är sönder och du ska mig reparera.
-----
Ett orm."
Det där med att han säger jag är bög tolkar som jag att han dels bara vill vara lustig i TV samt även kanske vill hänvisa till ryktet om att alla svenska män är homofiler enligt finnarna själva.
Citat:
Ursprungligen postat av roflstompede
Jag snackade med några finskor för ett tag sedan och visade klippet för dem. Då passade jag på att fråga vad han menade med "harisoppa". En av dem sa väldigt övertygande att han menade något med att shoppa. Alltså är min tes att han försökte säga "Jag... har shoppat".

Eller " Har inte shoppat"? "Har it soppa i..."
Detta är ett mysterium.
Citera
2015-01-23, 16:52
Medlem
edse1991s avatar
Jag tänkte söka upp ett klipp med en ung finsk youtubeprofil där han är till Sverige och övar på sin skolsvenska, men tyvärr finns inte det klippet längre. Istället blir det ett klipp när han är på språkresa till Åland. Hans svenska är ändå ganska bra.

www.youtube.com/watch?v=BspQpRCZjxU
(han börjar prata svenska efter första minuten)
Citera
2016-12-21, 21:33
Medlem
Pungkrockarns avatar
ÄRTSOPPA

frågade min finska grannne efter att ha visat klippet. Han klippte det direkt. ÄRTSOPPA är det san säger. Härtsoppa
Citera
2016-12-21, 21:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungkrockarn
ÄRTSOPPA

frågade min finska grannne efter att ha visat klippet. Han klippte det direkt. ÄRTSOPPA är det san säger. Härtsoppa

Klippte och klippte...

Varför skulle ärtsoppa vara det mest roliga eller det mest praktiska med Internet?

Det låter bara orimligt. Din finska granne får utveckla det om det ska bli trovärdigt och då får han gärna ta med alla de övriga oklarheterna som sägs också.
Citera
2021-02-11, 03:39
Medlem
Min teori på det sista han säger är "ja det är pök" och syftar på porr vilket skulle kunna förklara att han skrattar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in