2013-11-14, 03:05
Medlem
Alibabassons avatar
Jag var lite osäker på om jag skulle placera tråden under studier och utbildning eller privatekonomi. Men det blev det sistnämnda eftersom jag vill veta hur mycket pengar jag ska få.

Jag ska plugga nu till våren och jobba vid sidan om. Grejen är att jag kommer att jobba natt. Tänkte jobba 50% och får ut ca 9000-10 000. Kommer jag att kunna söka studiebidrag och få det också? I så fall hur mycket? Jag vänder mig till er som pluggar och jobbar som kanske sitter på lite värdefull info. Jag har kollat SCN-hemsida men jag får inte någon klarhet i det hela.
Citera
2013-11-14, 03:49
Medlem
_killahs avatar
Tog 2 sekunder på www.csn.se

Citat:
Fakta fribeloppet:
Studiemedlen behovsprövas gentemot den studerandes egen inkomst. Som inkomst räknas inkomst av tjänst, näringsverksamhet eller kapital. Fribeloppets storlek varierar med antalet studiemedelsveckor under ett visst kalenderhalvår, ju fler veckor desto lägre fribelopp.

Fribeloppsnivån är kopplad till prisbasbeloppet. Den som studerar på heltid under 40 veckor har ett fribelopp under hela kalenderåret som motsvarar 142 400 kronor. En heltidsstuderande kan max få cirka 90 000 i bidrag och lån under 40 veckors studier.
Citera
2013-11-14, 03:51
Medlem
Finns en samlingstråd om frågor rörande CSN och studiemedel.

https://www.flashback.org/t221419
Citera
2013-11-14, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabasson
Jag var lite osäker på om jag skulle placera tråden under studier och utbildning eller privatekonomi. Men det blev det sistnämnda eftersom jag vill veta hur mycket pengar jag ska få.

Jag ska plugga nu till våren och jobba vid sidan om. Grejen är att jag kommer att jobba natt. Tänkte jobba 50% och får ut ca 9000-10 000. Kommer jag att kunna söka studiebidrag och få det också? I så fall hur mycket? Jag vänder mig till er som pluggar och jobbar som kanske sitter på lite värdefull info. Jag har kollat SCN-hemsida men jag får inte någon klarhet i det hela.

Varför inte ringa SCN o fråga, innan du startar en tråd om det....???????
Du hade säkert fått svar snabbare.

Kram Maria
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in