2005-07-12, 23:39
Medlem
Tidigare postade jag ett inlägg i övrigt om ett personlighetsdrag hos mig och hur det påverkar andra och möjligheter till att förändra etc. Detta flyttades raskt till psykiatrikategorin. Jag tyckte väl inte riktigt att det hörde hemma, där men nåväl, det var ju min första postning här på flashback och jag fick ju några intressanta och givande responser så jag lät det vara. Men återigen så hittar jag nu ett inlägg i forumet där inläggaren skriver: "Det här är nog inte helt rätt forum, men på sistone har det här blivit lite av ett Hej Bullen-forum, så jag är inte sämre än att jag hakar på trenden.".

Grejen är att det behövs ett forum för relationer, där man kan diskutera relationer mellan människor, hur vi påverkas av dem och hur vi påverkar dem. Relationer är det viktigaste i våra liv som människor, men det finns inte något bra forum att diskutera detta i! Vad är det då för fel på psykologi och psykiatri? Det finns två fel. För det första är markören med psykologi att det har att göra med ett individuellt spörsmål. Det andra är att markören med psykiatri har att göra med ett sjukligt tillstånd. Diskussioner om relationer handlar just om socialitet och det behöver inte betyda att någon part är psykiskt sjuk.
Citera
2005-07-13, 00:37
Medlem
TuXIs avatar
Du skulle vilja ha något för relationer och "samlevnad"?

Då har vi forumet för dig. Vi har Sex & Samlevnad. http://forum.flashback.info/scandina...splay.php?f=22

Men nu kanske du tycker att det blir samma sak som Psyk-forat?

Att man måste knulla och snacka sex för att kunna skapa en tråd om relationer. nej då, relationer och samlevnad är väl nästan samma sak, och detta kan man diskutera i S&S. Man behöver inte skriva trådar som innehåller sexsnack.

Jag skulle nog tycka relation-frågor och diskussioner skulle passa där iaf.
Citera
2005-07-13, 10:56
Medlem
LadyTieras avatar
just så, relationsfrågar tas upp i sex oxh sam, realtioner till sin mamma, pappa, syskon, flickvän, osv
Citera
2005-07-13, 15:31
Medlem
Jag trodde också det, men det finns två starka skäl emot det forumet. Det första är att ta en blick på diskussionerna i forumet. De handlar om sex, relativt explicit. Det andra är att forumet är ett underforum till kategorin: sex.

Men jag kan testa och skriva någonting där, får vi se ifall det kommer några svar.
Citera
2005-07-13, 15:34
Medlem
Men jag kom på att det inte ens är värt att skriva någonting eftersom moderatorn förmodligen kommer att ta bort det. Samlevnad omfattar inte relationer. Man har relationer på sin arbetsplats, man har relationer till busschauffören. Men man har inte samlevnad med någon av dem.
Citera
2005-07-13, 22:40
Medlem
TuXIs avatar
Men snälla lilla vän... Om du inte tar illa upp att jag skriver så..

Jag är moderator där. Jag lovar att låta din tråd leva där, om den förljer reglerna etc... Se så.

Du kanske redan har postat en tråd där nu? Isåfall får jag kika.

Man får ALLTID svar i trådar i S&S-forat. ALlt folk hägner där..
Citera
2005-07-15, 17:06
Moderator
impieteers avatar
Man kanske skulle lägga till "relationer" i namnet på S&S så alla förstår det. Många uppfattar det nog som enbart en sexfrågespalt.
Citera
2005-07-15, 19:46
Medlem
jag vill diskutera livet i stort som vissa lite småpretentiösa rundabordsprogram i TV och radio...

*vilken tjej vill jag egentligen ha?

*ska man ha barn?

*bo i lten stad eller stor?

typ sånt, men jag tycker allt sånt sprids ut på småforum.

GH hade en kul grej om nostalgi som hamnade under övrigt vilket får en att tro att det är udda när frågan tvärtom är allmängiltig.

Sen går jag av princip inte in i nåt som heter "sex och samlevnad". Jotack jag har har blivit sexualupplyst till förbannelse redan....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in