2013-11-13, 18:41
Medlem
dokoalseleds avatar
Jag brukar skriva på detta och andra forum mestadels om droger, droghandel, konspirationsteorier, andlighet, psykologi, filosofi och paranormala fenomen. Har också skrivit ganska mycket om mina egna psykiska erfarenheter. Jag har t.ex. varit aktiv i trådarna om Silk Road och Black Market Reloaded och skrivit om köp jag gjort och om hur drogerna var.

I morse när jag öppnade finder på min mac så fanns det ett stycke i sidofältet som hette shared där ett antal olika datorer visades. Jag kunde inte komma in på dem. Det har aldrig hänt hemma förut, bara när jag haft datorn på bibliotek och liknande. Jag hade inte wifi påslaget. Jag är nästan hundra på att det inte var mina grannars datorer. I dag när jag kom hem efter jobbet var det fortfarande samma sak men jag tror en dator var borta från listan. Jag höll på och fällde ner skärmen på min dator, som är bärbar, för att den stod ostadigt och jag försökte fixa det. När jag fällde upp skärmen var "shared" borta.

Är det myndigheter som har hackat sig in i min dator och spionerar på mig? Eller är det för att jag har en VPN? Men jag har haft samma VPN-tjänst i mer än en månad och detta har aldrig hänt förut.
Citera
2013-11-13, 19:25
Bannlyst
Låter som en psykos av något slag.
Citera
2013-11-13, 19:48
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Låter som en psykos av något slag.
En psykos att datorer dyker upp i "shared"? Jag har skärmdumpar som bevis för att det inte är jag som inbillar mig.
Citera
2013-11-13, 20:41
Bannlyst
Kanske inte psykos men paranoia. Att du har tagit skärmdumps tror jag är en fet lögn.
Citera
2013-11-15, 11:57
Medlem
Nej myndigheterna har inte hackat din dator. I alla fall inte på det sättet.
Vill de spana på dig så gör de det och du kommer inte att märka av det. Internettrafiken pipar man bara ut och loggar högre upp i nätet och det är aldrig något du kommer att vara medveten om.

Vill myndigheterna titta i din dator så gör de en husrannsakan och plockar hela datorn varefter Polisens tekniker går igenom den.

Om inte wifi, blåtand, inbyggt modem eller en fysisk nätverkssladd är inkopplad så är din dator i praktiken lika åtkomlig för utomstående som en tegelsten är på samma plats.
Citera
2013-11-15, 11:59
Medlem
woaaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Om inte wifi, blåtand, inbyggt modem eller en fysisk nätverkssladd är inkopplad så är din dator i praktiken lika åtkomlig för utomstående som en tegelsten är på samma plats.

Precis. Det är inte så att de datorer som dök upp under "shared" är temporärt sparade som är kvar sedan tidigare besök på något ställe?

Att du direkt misstänker myndigheter att ha hackat din dator är dock något som kan ses som en varning på psykisk instabilitet.
Citera
2013-11-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woaaah
Precis. Det är inte så att de datorer som dök upp under "shared" är temporärt sparade som är kvar sedan tidigare besök på något ställe?

Att du direkt misstänker myndigheter att ha hackat din dator är dock något som kan ses som en varning på psykisk instabilitet.

Eller så är TS kriminell och oroar sig av den anledningen.
Kanske har han begått bedrägerier.. Eller så är han informatör åt wikileaks?
Citera
2013-11-17, 21:24
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag tror du får bättre hjälp bland it-folket ...

Övervakning och integritet --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2013-11-17, 22:22
Medlem
Skadat godss avatar
Detta gäller inte windows.
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
... ...I morse när jag öppnade finder på min mac så...
Citera
2013-11-19, 18:43
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Detta gäller inte windows.
Vi gör om det härifrån

Programvara - Windows --> Programvara - Mac OS
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera