2013-11-12, 22:30
Medlem
Authixs avatar
hej jag är förkyld andra dagen och jag kan inte äta/dricka nånting det gör bara ont i halsen och gommen. läste vad man kan göra på 1177 det stod bara vila. ska man inte äta något ?

jag är jättehungrig
Citera
2013-11-12, 22:33
Medlem
Sug på en klyfta citron, det kommer lindra.
Citera
2013-11-12, 22:39
Medlem
Drick mycket så sköljer du bort lite kusar ur halsen. Gör ont så du inte vill dricka, eller gör ont så du inte kan? Vill inte, drick mycket. Kan absolut inte, ring VC.
Citera
2013-11-12, 22:50
Medlem
Malen ingefära, citron och honung i varmt vatten.

Satte i mig en stor kopp (ca 5dl) och mådde bättre efter några timmar sedan en stor kopp någon timma innan läggdags.

Ta en kopp, Ingefära så det täcker botten, citron så det täcker ingefäran och en stor tesked honung.

Blanda innan varje klunk och tvinga ner en munfull direkt för att komma åt i vråna i halsen där det är svullet. Drick medan det är varmt.
Citera
2013-11-12, 22:52
Medlem
auktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
Sug på en klyfta citron, det kommer lindra.

planera att förstöra tänderna ? fräter rätt friskt.

låter tämligen som du håller på att få halsfluss. du kmr gå ner i vikt. men det som går att dricka är rätt gött.

köp halstabletten zyx mint på apoteket. väldigt effektiv. efter 2 tabletter kan du frossa i dig mat även att halsen är sårig som satan.

brukade leva på sisådär en 2 liter sagolika soppors nyponsoppa när jag hade halsfluss i några månader. fungerade fint att mätta med. gick dock ner en 15 kg ändå.
Citera
2013-11-12, 22:55
Medlem
archeons avatar
Yoghurt eller ännu bättre den ultimata sjuknads-drickan - blåbärssoppa

eller te ! gärna med mint smak eller liknande
Citera
2013-11-13, 00:59
Medlem
exisyphuss avatar
Testa goji-/blåbär (soppor är en massa sockerblask), men främst: vitlök. Några klyftor av det osmakliga gör mirakel! (Fast du lär behöva inta det med yoghurt).

Försök att byta ciggen mot snus, om det är en angelägenhet.
Senast redigerad av exisyphus 2013-11-13 kl. 01:02.
Citera
2013-11-13, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auktor
Ne, det fräter inte på tänderna, det är faktiskt bra för tänderna (enligt vad jag har läst då).
Det är surt som fan, men fräter gör det inte.
Citera
2013-11-13, 21:52
Medlem
Authixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auktor

låter tämligen som du håller på att få halsfluss. du kmr gå ner i vikt. men det som går att dricka är rätt gött.

köp halstabletten zyx mint på apoteket. väldigt effektiv. efter 2 tabletter kan du frossa i dig mat även att halsen är sårig som satan.

brukade leva på sisådär en 2 liter sagolika soppors nyponsoppa när jag hade halsfluss i några månader. fungerade fint att mätta med. gick dock ner en 15 kg ändå.
Om jag går ner 15 kg så försvinner jag
Citera
2013-11-13, 21:56
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Köp Coldzyme så är förkylningar ett minne blott.

/ Leif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in