2013-11-12, 07:26
Medlem
99hobbitss avatar
Lång historia som gör att jag frågar men ska fatta mig så kort jag kan med så mkt info som möjligt.

Har gjort en massa dumt under 2 års tid, har dock varit ren nu snart 1 år utan att göra nått olagligt.
Mestadels handlar det om bedrägerier, inga mega summor utan runt 50.000:- totalt.

Har lyckats utan att igentligen försöka hålla mig undan polisen osv, och nu har jag missat 3 rättegångs tider och nått kompletterande förhör.

Har aldrig skrivit mig där jag bor och det har väll hjälpt till en hel del, men nu till saken - Om 3 dagar flyttar jag ca 8 mil till en helt ny ort och tänkte byta nummer osv. Tanken är väll att klara mig tills preskibitionen av brotten eftersom jag inte gör sån skit längre osv.

Hur hårt letar polisen efter personer?
Kontaktar dom anhöriga till slut?

I papperna kring åtalet jag tagit del av (ej undertecknat delgivningen) så står det bara BEDRÄGERI inte GROVT BEDRÄGERI på varje punkt så antar jag inte är åtalad för GROVT utan graden lägre.

Säg att dom lyckas plocka in mig om 1 år, typ sommaren/hösten 2014 och jag skött mig osv precis som nu och har bostad med mera då minskar chansen för fängelse markant va? Med tanke på tiden mellan brott och dom osv...

För er som undrar, jag har jobb och jobbar hemifrån men adressen min arbetsgivare har går till en postbox i en polares namn så min arbetsgivare kan inte ge mer än ett telefonnummer till mig till polisen och där har dom inte frågat efter mig ännu.

Aja blev skit långt nu ändå men hoppas ni förstår frågeställningarna.
Håll er gärna till TOPIC och strunta i meningar som "ta ditt ansvar" osv, kan säga att det fanns skäl till att allt hände och idag hade jag aldrig gjort nått sånt!
Citera
2013-11-12, 07:47
Medlem
I mån av hur grovt Brott du begått desto mer resurser läggs på att söka efter just dig skulle ja tro.
Senast redigerad av NocturnalVoodoo 2013-11-12 kl. 08:12.
Citera
2013-11-12, 08:08
Medlem
99hobbitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
I mån av hur grovt Britt du begått desto mer resurser lägga på att söka efter just dig skulle ja tro.

Ja alltså jag har inte mördat någon som sagt, Det handlar om bedrägeri i normalfall - Alltså Person A har köpt en vara av mig men jag har inte levererat sedan är det 2 fall av kontokorts bedrägeri där jag kommit över 2 visa kort och tagit ut totalt 20.000:-.

Just nu är det ju rättegången jag missat några gånger, har inte full koll på exakt om det är 3 eller 4 gånger som försökt ha förhandling då jag inte får breven till mig då folkbokföringen är fel på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in