2013-11-12, 02:06
Medlem
Tjabba Flashbackare! För cirkus två månader sedan beslutade jag mig för att införskaffa en fullspäckad laptop från HP. Allting gick som på räls, trodde jag. Redan från början tyckte jag att skärmen var ovanligt undermålig för att vara en IPS-skärm men jag tänkte inte mer på det då det inte är ett så allvarligt problem. MEN, idag (måndag) hade jag med mig datorn till skolan för att arbeta på ett projekt tillsammans med andra studenter och av någon anledning kom denna fråga upp på bordet och diskuterades vilt. Helt plötsligt får någon ur sig att det kanske inte är en IPS-skärm samt att det i själva verkligheten är en TN-skärm. Jag trodde inte mina öron men så var Googlandet igång. Efter tio minuter hittar vi en recension av just denna PC och även där skrev man att skärmen underpresterade. Jag skrollar ner i recensionen och vad är det man har kommit fram till, jo att det INTE är en IPS-skärm utan TN!!!! Jag var ju helt säker på min sak att jag en gång läst att det ska vara en IPS. Längre ner i recensionen finns en skärmdump på Spec-sidan från HP's egna hemsida där det faktiskt står "IPS-skärm". Så just nu är jag fantastiskt besviken på HP och ska kräva tillbaka pengarna i utbyte mot produkten. Frågan är bara, är det möjligt och har jag tillräckligt med bevis? Frågan går till alla jurister där ute

Recensionen

http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1222037-minirecension-2013-hp-envy-15-j007eo/
Citera
2013-11-12, 02:10
Medlem
Försök att lämna tillbaka den om du inte är nöjd och se vad de säger till att börja med?
Citera
2013-11-12, 02:21
Medlem
Jo men det är det första jag ska göra imorgon, vill bara få ut min aggression först Men visst är det ett relevant skäl till att kräva tillbaka pengarna? Menar det är ju faktiskt falsk marknadsföring
Citera
2013-11-12, 02:29
Medlem
Ta med dig annons från tidningen eller från affären där du köpte samt kvitto sen bara visa att det är en TN-skärm när det i själva verket var en IPS-skärm utannonserat.
Citera
2013-11-12, 02:34
Medlem
Well, jag köpte den via deras hemsida och jag har en skärmdump där det står tydligt "IPS-skärm" och dem själva borde ju veta vad dem använder i sina produkter. Plus, idag står det inte längre IPS-skärm i produktbeskrivningen vilket bevisar deras medvetande.
Citera
2013-11-12, 21:49
Medlem
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Juridik
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem