2013-11-11, 21:33
Medlem
Solidaritet92s avatar
Jag har tänkt att övningsköra med min handledare alltså privat 2-3 gånger i veckan.

Jag kommer börja från scratch, mina frågor är hur lång tid kan det ta för att vara redo att ta körkortet?

Det ändå jag behöver göra är att gå till en handledarkurs och sedan övningsköra? Eller?
Är verkligen lite osäker på hur jag ska gå tillväga, men är tacksam för tips och råd.
Citera
2013-11-11, 21:41
Medlem
Solidaritet92s avatar
Kan även tillägga att går det att köra intensiv från scratch eller måste man ha kört innan ett tag?
Citera
2013-11-11, 21:44
Medlem
Jag fixade mitt på knappt tre veckor. Dock så låg jag i som utav bara fan, men det går att göra det snabbt ifall man ligger i.
Citera
2013-11-11, 21:49
Medlem
Solidaritet92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skraparigraven
Jag fixade mitt på knappt tre veckor. Dock så låg jag i som utav bara fan, men det går att göra det snabbt ifall man ligger i.
Vill fixa det tills Januari tror du det går ifall man verkligen ligger i som fan?
Citera
2013-11-11, 22:18
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solidaritet92
Vill fixa det tills Januari tror du det går ifall man verkligen ligger i som fan?
Han skrev ju att han fixade det på tre veckor.
Citera
2013-11-11, 22:44
Medlem
miikoss avatar
Om ni inte redan har körkortstillstånd, så är det en bra idé att söka det.

Dessa kötider gäller nu:
http://www.korkortsportalen.se/Kontakt/Transportstyrelsen/Handlaggningstider/

Handläggningstiderna beror sedan på vad man har i registren.

Boka introduktionskursen snarast, om de finns få lärare, så kan köerna vara en del.

Sedan så måste man boka riksutbildning vid en halkbana, innan man får köra förarprovet.

Där är man dock garanterad ett kunskapsprov inom tre veckor.

Så, ja det kan gå. Beroende om hur många som kommer på tanken att fixa körkort vid jul.

Plus tiden det tar att lära sig det som krävs för behörigheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in