2013-11-11, 20:59
Medlem
Sen en tid tillbaka tar jag alltid en 4:a Gammeldansk eller Fernet till frukost. Alkoholistfasoner tänker ni med fasa! Men nej, det är princip den enda alkohol jag dricker. Frukosten ser ut som följer: Ägg, bacon, rostat bröd med fikonmarmelad och färskpressad apelsinjuice. Starkt kaffe med varm mjölk. Sen knycker jag på nacken och sänker en liten snaps. Fan vad mina morgnar har blivit bättre sen jag började med detta. Har alltid hatat morgnar och haft en lätt ångest som sitter i ett par timmar. Nu är jag rosig och fin när jag ger mig iväg (åker buss till jobbet) och på ett strålande humör. Testa så får ni se!
Citera
2013-11-11, 21:02
Bannlyst
Anorlunda men om det i princip är den enda alkoholen du dricker så känns det helt ok enligt mig, men luktar du inte sprit när du kommer till jobbet?
Citera
2013-11-11, 21:05
Medlem
Gammeldansk ska ju vara bra mot turistmage, kanske lika bra att köra året runt! men jag skulle nog hälla i liiite mer med tiden för att tillslut sitta med ett helrör varje morgon
Citera
2013-11-11, 21:12
Medlem
curiamobiliums avatar
skall pröva det genast. Min fru har så dum inställning till alkohol. Här fick hon argument att bita i.
Finns det tips för lunchen också?
Citera
2013-11-11, 21:14
Medlem
curiamobiliums avatar
En fråga: jag tar ganska lång frukost, sitter länge med SvD och läser allt. Skulle man då kanske kunna ta en åtta kanske?
Nu tänker jag vardag för på helgen skall väl inte dessa volymrestriktioner finnas?
Citera
2013-11-11, 21:25
Medlem
Jag tror att det finns psykologi i det hela också. Ser fram emot min frukost så det känns mycket lättare att stiga upp. Mätt å go och en liten varm känsla i kroppen efter snapsen. Ingen har klagat på spritlukt. Borstar tänderna innan jag drar. Man kan väl säkra upp med en mintpastill om man vill vara på den säkra sidan. Tog frukostsnaps första gången på en Köpenhamnstripp (var annars) Där stod flaskor med Gammeldansk framställda vid frukostbuffén på Hotellet och ingick kostnadsfritt.
Senast redigerad av Campion 2013-11-11 kl. 21:28.
Citera
2013-11-13, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Jag tror att det finns psykologi i det hela också. Ser fram emot min frukost så det känns mycket lättare att stiga upp. Mätt å go och en liten varm känsla i kroppen efter snapsen. Ingen har klagat på spritlukt. Borstar tänderna innan jag drar. Man kan väl säkra upp med en mintpastill om man vill vara på den säkra sidan. Tog frukostsnaps första gången på en Köpenhamnstripp (var annars) Där stod flaskor med Gammeldansk framställda vid frukostbuffén på Hotellet och ingick kostnadsfritt.

Jag har slaggat i Köpenhamn men där fanns fan ingen snaps till frullen, jag har däremot alla gånger jag åkt fylleresa på färja tagit något starkt på morgonen och gud så härligt det blir på nolltid men det är väl mer ett alkoholist beteende!
Citera
2013-11-13, 12:21
Medlem
Zeke Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Sen en tid tillbaka tar jag alltid en 4:a Gammeldansk eller Fernet till frukost. Alkoholistfasoner tänker ni med fasa! Men nej, det är princip den enda alkohol jag dricker. Frukosten ser ut som följer: Ägg, bacon, rostat bröd med fikonmarmelad och färskpressad apelsinjuice. Starkt kaffe med varm mjölk. Sen knycker jag på nacken och sänker en liten snaps. Fan vad mina morgnar har blivit bättre sen jag började med detta. Har alltid hatat morgnar och haft en lätt ångest som sitter i ett par timmar. Nu är jag rosig och fin när jag ger mig iväg (åker buss till jobbet) och på ett strålande humör. Testa så får ni se!

Håller med dig. Det är stimulerande och gör livet lite trivsammare.
Gammeldansk, för all del. Inte så tokigt. Men jag tar gärna en besk.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in