2013-11-11, 16:42
Medlem
sgeddingagglis avatar
Fick kortet återkallat på 7 månader efter ett ringa och två positiva prover. Speciellt begåvat av mig var det inte, det medger jag, när jag häromdan klippte upp ett stängsel och hämtade några drickabackar i ett förrådsutrymme som hörde till nån restaurang eller kafé, typ. Mitt i allt kom snuten. Legitimerade mej med mitt indragna kort som TP skrivit till mej om att lämna in. Så snuten behöll kortet för att skicka in det tillsammans med ett brev där han sade att jag gripits för stöld och legitimerat mig med kortet som jag inte skulle ha.

Risken kan vara att återkallelsetiden förlängs. I och för sig var jag helt tom på både droger och alkohol, men att tas för stöld några månader efter några narkotikabrott, om än ringa är inte helt bra. Min första tanke var att ta tillbaka erkännandet och medge snatteri, några backars ekonomiska värde är högst 200 kr. Å andra sidan, snattare brukar inte ha med sig avbitartänger kl 03:00, så den planen är nog körd.

Nån här, månntro, som kan tänkas komma på nån bra tanke om det skulle skita sig med mitt kort?
Senast redigerad av sgeddingaggli 2013-11-11 kl. 16:53.
Citera
2013-11-11, 18:37
Medlem
iseereds avatar
Det kommer med stor säkerhet återkallas med ytterligare 1-1½ år oberoende hur länge det varit återkallat. Det gamla brottet är en TS just ett gammal brott och kan de göra ditt liv något jävligare så får du säkert vara utan kort i 1 ½ år till för stölden. Transportstyrelsen har blivit som Gestapo och vill helst inte att någon, speciellt någon som måste ha körkort för att sköta sitt jobb ska ha det. Sedan om Du är torsk för inbrott eller annat så kommer Du att få göra random kissprov, blodprov allt på Din bekostnad (i normalfallet sådär en 7000-8000 kr plus de böter du kommer att dömas till för stöld och whatever else de kan knyta Dig till. Så sätt igång och jobba (vitt!) så Du kan betala böterna, och köp ett busskort så Du kan ta Dig till jobbet (om Du har något kvar).

Tråkigt att vara en surfitta, men det är så här det blivit i väldigt många fall där vad som helst går vidare från polis till Transportsstyrelse.

Jag önskar Dig i alla fall lycka till på alla sätt och vis. Uppdatera gärna tråden och låt oss veta hur det gick!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in