2013-11-10, 21:41
Medlem
Hej!
Kan man ta en telefon på abbonnemang på någon sida trots betalningsanmärkning?
Jag har läst på en del sidor att det ska gå, eller har gått för en del person "trots att den haft 1.0000 skulder hos kronofogden".

Någon som i sådana fall kan komma med några tips om sidor som det går att beställa på?
Tack på förhand!
Citera
2013-11-10, 21:44
Medlem
Quinqqs avatar
Svar: NEJ! Vem skulle vilja låna ut pengar till en person som uppenbarligen inte kunnat betala tillbaka? Dröm vidare...
Citera
2013-11-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Svar: NEJ! Vem skulle vilja låna ut pengar till en person som uppenbarligen inte kunnat betala tillbaka? Dröm vidare...

Vadå som inte kunnat betala tillbaka?
Du ska inte yttra dig när du inte vet allt
Citera
2013-11-10, 21:55
Medlem
Nej, det kan du inte göra.
Du kan inte ens förlänga ett redan aktivt abonnemang om du har skulder.
Citera
2013-11-10, 21:58
Bannlyst
Det hoppas jag inte går. Och såhär stavas abonnemang.
Citera
2013-11-10, 22:02
Medlem
cyber_zekes avatar
Det finns ju kontantkort som fungerar i princip som abonnemang, så man behöver inte abonnemang idag. Själv kör jag på mobil2's gratis alternativ. Där har jag en timme gratis i månaden, sen kostar det bara 29 öre i minuten. Laddas automatiskt när pengarna på kortet tar slut. Funkar bra för mig som inte ringer så mycket.
Citera
2013-11-10, 22:05
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddebeatrice

Uppenbarligen kan du inte betala tillbaka på dina skulder som en vettig människa, det är därför du har betalningsanmärkningar!
Citera
2013-11-10, 22:09
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Då du verkar ha en betalningsanmärkning så har du inte kunnat betala dina skulder. Varför skulle någon vettig människa vilja låna ut pengar till dig?

Köp ett kontantkort.
Citera
2013-11-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Uppenbarligen kan du inte betala tillbaka på dina skulder som en vettig människa, det är därför du har betalningsanmärkningar!

Haha, nej det är inte därför jag har betalningsanmärkningar
& anledningen till varför jag har det behöver du inte ens veta, för det är inte din ensak
Men det var inte det som var frågan, så har du ingenting vettigt att skriva så behöver du inte skriva heller
Citera
2013-11-10, 22:14
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Haha, nej det är inte därför jag har betalningsanmärkningar
& anledningen till varför jag har det behöver du inte ens veta, för det är inte din ensak
Men det var inte det som var frågan, så har du ingenting vettigt att skriva så behöver du inte skriva heller
Det är anledningen. Man får inte betalningsanmärkningar om man betalar sina skulder i tid.

Du har hur som helst fått ett svar.
Citera
2013-11-10, 23:01
Bannlyst
testa www.hallon.se
Citera
2013-11-10, 23:28
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Hej!
Kan man ta en telefon på abbonnemang på någon sida trots betalningsanmärkning?
Jag har läst på en del sidor att det ska gå, eller har gått för en del person "trots att den haft 1.0000 skulder hos kronofogden".

Någon som i sådana fall kan komma med några tips om sidor som det går att beställa på?
Tack på förhand!

Ja, det går med abonnemang hos hallon.

Där dras pengarna istället från ett bankkort. Då skaffar du dig t.ex. ett Maestro-kort utan kredit och ansluter det. Handelsbanken har nåt de kallar Frikortet (utan årsavgift), som är anslutet till ett bankkonto, där man då naturligtvis måste ha pengar, eftersom det inte är nån kredit på kortet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in