2013-11-10, 16:22
Medlem
lopios avatar
Hej!

Jag loggade nyss in på min internetbank för att uträtta några vardagsärenden, och upptäckte
att jag hade fem osignerade betalningar. Jag förstod att jag på något vänster har lagt in betalningar, men missat att signera dessa. Oerhört klantigt, såklart.

Fakturorna det gäller var bredband, avgiften till bostadsrättsföreningen, elräkningen samt fackföreningsavgiften. Sista betalningsdatum för alla dessa var mellan 10-13 dagar sedan.

Sitter jag i skiten i nu? Kan jag vänta mig någon form att anmärkning? Jag betalade givetvis dessa omedelbart.

Mvh

Lopio
Citera
2013-11-10, 16:31
Medlem
hedda89s avatar
Hur långt efter förfallodatum betalade du dem ?
Citera
2013-11-10, 16:34
Medlem
Ring till respektive och berätta som det är, de flesta brukar vara välvilliga om du hör av dig, och dessutom gör rätt för dig. Lycka till!
Citera
2013-11-10, 16:48
Medlem
y.ys avatar
Gjort samma sak några ggr med mina e-fakturor.

Kan hända du får en påminnelse i början på kommande vecka men det brukar stå något i still med 'har du betalat de senaste dagarna kan du ignorera denna faktura.'
Citera
2013-11-10, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lopio
Hej!

Jag loggade nyss in på min internetbank för att uträtta några vardagsärenden, och upptäckte
att jag hade fem osignerade betalningar. Jag förstod att jag på något vänster har lagt in betalningar, men missat att signera dessa. Oerhört klantigt, såklart.

Fakturorna det gäller var bredband, avgiften till bostadsrättsföreningen, elräkningen samt fackföreningsavgiften. Sista betalningsdatum för alla dessa var mellan 10-13 dagar sedan.

Sitter jag i skiten i nu? Kan jag vänta mig någon form att anmärkning? Jag betalade givetvis dessa omedelbart.

Mvh

Lopio
Ring eller maila och förklara. Naturligt vis händer inget, men se till att det inte upprepas.
Citera
2013-11-10, 17:20
Medlem
LOL. Du behöver inte göra något annat än betala dem. En påminnelse är inga problem i världen. Inte ens när det gått vidare till inkasso. Ta det lilla lugna.
Citera
2013-11-10, 18:30
Medlem
cece123s avatar
Ring om du får en påminnelse och berätta för
företaget att du har betalat in pengarna.
Påminnelser brukar förberedas i systemet
om inte pengarna kommer in inom några dagar
från förfallodatumet, för att sedan skickas ut
10 - 14 dagar efter förfallodatum.
Om de ser att du har betalat in och skött dig,
förklarat dig och om de ser att du har en bra betalningshistorik så är det
inte omöjligt att de makulerar din påminnelsekostnad.
Men det är inget jag kan lova att du kan få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in