2005-07-13, 00:25
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Är du ägarinna till ett större gods kanske, med omfattande jordbruksmark?

Är du förvånad över att jag odlar i sådan skala att jag inte behöver köpa något?
Citera
2005-07-13, 00:37
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Är du förvånad över att jag odlar i sådan skala att jag inte behöver köpa något?
Ingenting förvånar längre, men hur var det med godset? Du kanske har så det räcker och blir över?
Citera
2005-07-13, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Vad jag tidigare sett så är det din kärring som handlar vad du tycker är förträfflig föda.
Ja, det stämmer...

Citat:
Jag antar att du med flit käkar den skit som gör att östersjön algblommar just nu! Då är ändå inte växtgifterna inblandade.
Du ska inte anta så mycket...

Citat:
Något lustigt som rökare och nu du gör är att om jag då dör så skiter jag i vilket.
Visst är det jävligt underligt att dessa individer gnäller mest och tycker att det bör vara syndast om deras själförvållade sjukdomar.
Vad tusan sluddrar Du om här? Meningsbyggnad lär man sig i grundskolan, Allan...

// Roger P.
Citera
2005-07-13, 01:09
Medlem
lowrides avatar
Hade jag haft ekonomisk möjlighet hade jag nog köpt det mesta från lokala bönder. Köper iofs en hel del redan idag. Inte för att jag bryr mig om hur djur behandlas eller nått annat vegan-flumm, utan för att det helt enkelt känns godare och fräschare med lokalt producerade varor än nått massproducerat skit med kemikalier som jag inte vet vars det kommer ifrån.
Citera
2005-07-13, 02:01
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ja, det stämmer...

Du ska inte anta så mycket...

Vad tusan sluddrar Du om här? Meningsbyggnad lär man sig i grundskolan, Allan...

// Roger P.

LOL!
Du känner dig fett ertappad!
Citera
2005-07-13, 11:14
Medlem
allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perris
Du har en helt annan grundsyn på livet än jag, det har jag nog märkt av! För mig är miljön, säkerställande av jordens fortlevnad men framför allt vikten av en human djurhållning viktigare än att kunna inhandla en extra packe Eldorado grillchips på fredagen.

Visst förändrar jag inte världen genom att ge några ören extra till en bonnjävel i Katrineholm bara för att han tar med kossorna på pensionat i Smögen en gång om året. Men jag gör det dels därför att jag tror att det på sikt faktiskt behövs ett kollektivt uppvaknande, en vilja att faktiskt bevara planeten. Det behövs för mina framtida barn. Och deras. Samt för mitt alldeles egna ego, jag vill kunna sätta tänderna i biffen i vetskap om att den blivit någorlunda humant behandlad under sin livstid.

Jag har väl blivit handikappad med för mycket empati tror jag.

/perris

WORD!
Citera
2005-07-13, 15:17
Bannlyst
Citat:
LOL!
Du känner dig fett ertappad!
Va? Ertappad med vad?

Försök att inte ta så många lugnande tabletter innan Du sätter Dig framför datorn. Det blir så svårt för oss andra att hänga med i Din något snåriga tankegång...

// Roger P.
Citera
2005-07-13, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticEnquirer
Om alla skulle odla "ekologiskt" så skulle halva jordens befolkning svälta ihjäl. Det är skäl nog för mig att bojkotta dylika idiotiska idéer.
Nej nej. Detta är ytterligare ett bevis på den fullkomliga ologik och brist på källor som ni nyliberalister kännetecknas av.
Gör om, gör rätt!
Citera
2005-07-13, 17:58
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Va? Ertappad med vad?

Försök att inte ta så många lugnande tabletter innan Du sätter Dig framför datorn. Det blir så svårt för oss andra att hänga med i Din något snåriga tankegång...

// Roger P.

Tar om.

Du resonerar som många rökare gör, om du dör av ditt riskbeteende så struntar du i vilket.
Den sanningen är när det gäller rökning ganska tragisk.
Hårdingarna håller sig för skratt när syrgastuben är ett måste.
Antar att ångern blir stark om man medvetet äter föda framtagen för maximal profit med hjälp av kemikalier och genförändringar och drabbas av någon ännu ej känd sjukdom.
Creutzfeld-Jakobs sjukdom var en nyhet för några år sedan.
Citera
2005-07-13, 18:01
Bannlyst
Citat:
OK!
Din ide om en hälsosam kost är att föredra genmanipulerade växter och grönsaker.
Dessutom ska djuren ständigt vara utsatta för antibiotika och andra mediciner som kan behövas.
Växterna ska självklart vara konstbevattnade med gödning från fabrik.
Dessutom ska alla möjliga bekämpningsmedel fritt få användas av vem som hels som kommer i växternas närhet.
Det ska sprutas gift i förebyggande syfte!

Låter väldigt ohälsosamt!
Javisst! Om man inte tycker om ris så tycker man att Kina och Indien skall utplånas medelst atombomber. Om man inte röstar på moderaterna så är man stalinist. Gratulerar! Du har vunnit pris för årets hittills dummaste inlägg.
Citera
2005-07-13, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av regnbåge
Nej nej. Detta är ytterligare ett bevis på den fullkomliga ologik och brist på källor som ni nyliberalister kännetecknas av.
Gör om, gör rätt!
Jaså? Orsaken till att det inte längre är svält varje år i Indien, Bangladesh och andra delar av Asien är till stor del att bönderna där numera har tillgång till ris som växer snabbare och som tål bräckt vatten - genmanipulerat ris, alltså. De får ut en extra skörd per år och kan odla ris på platser där det förut var omöjligt, och de slipper svälta.

Varför tror du att "ekologiska" (ekologisk är förresten ett icke-ord; det betyder ingenting) produkter är dyrare? Jo, för att en större del av skörden går till spillo på grund av skadedjur eller sjukdomar, eller att bönderna måste använda andra, dyrare metoder för att hålla skadedjur borta.

Men för dig så kanske "världen" är Sverige, eller möjligen västeuropa? Öppna ögonen.

"Ekologiska" varor är väl bra för personer som tror att de gör världen en gärning genom att gå i lump, ha Fjällrävenryggsäck och köpa rättvisemärkta bananer. Era grundlurade jävlar.
Citera
2005-07-13, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticEnquirer
Gratulerar! Du har vunnit pris för årets hittills dummaste inlägg.
Men hallå, det där har jag hört dej säga åskilliga gånger, till en mängd personer.

Kanske dags att publicera en tio-i-topp?

Gör om, gör rätt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in