2013-11-10, 03:23
Medlem
bunjackens avatar
Hej jag blev lite nyfiken på om man är adoptivson dvs att ens riktiga mamma avsagt sig att ta hand om sin son vad som gäller då på det sexuella planet.

Om man är bortadopterad så behöver man ju inte kunna få ut ett enda öre i arv ifrån sina riktiga biologiska föräldrar alltså räknas de inte i juridisk mening som släktingar eller och är därmed fritt fram att pippa med som det behagar eller har jag fel?

Ens adoptivmorsa får man ut arvet som vanligt enligt har jag för mig och räknas då som ens morsa även fast man inte är biologiskt släkt alltså blir det incest om man har sex med varandra eller har jag helt fel?

Är som sagt endast nyfiken på vad som gäller
Citera
2013-11-10, 03:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Om man är bortadopterad får man ligga med sin adoptivmorsa då eller riktiga då?

Visst ligg du med din adoptivmorsa, det är helt ok. Men din egen mamma - NEJ, ALDRIG! Se bara till att du är beredd att ta konsekvenserna.
Citera
2013-11-10, 03:45
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Visst ligg du med din adoptivmorsa, det är helt ok. Men din egen mamma - NEJ, ALDRIG! Se bara till att du är beredd att ta konsekvenserna.

Jag har ingen adoptivmorsa men tänkte att om det vore olagligt att ligga med en sådan?

Man kan ju inte vara släkt med 2 personer som båda är ens mammor eller?

normalt sett är det ju olagligt att ligga med sin riktiga mamma det vet jag om inget nytt men tänkte att det blev tillåtet om man hade en adoptivmorsa och att hon då räknas som ens mamma istället för ens riktiga rent juridiskt då?
Citera
2013-11-10, 04:04
Medlem
curiamobiliums avatar
beror på hur gammal du är
Under 15 inga problem
Men du menar du skulle även vara flata?
Citera
2013-11-10, 04:05
Medlem
Har sonen blivit 18 så är det nog bara att börja ligga helt lagligt med adoptivmamman
den riktiga modern fadern systern är det fortfarande olagligt att knulla med de genetiska banden gäller tror jag i detta fall

Antar att det bara är att knulla sin låtsas syster oxå alltså inte genetiskt släkt även om bägge är t ex 14 år
Citera
2013-11-10, 12:07
Medlem
GrumpyOldMans avatar
BRB 6 kapitlet:
7 § Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, har samlag med eget barn eller dess avkomling, döms för samlag med avkomling till fängelse i högst två år.

Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, har samlag med sitt helsyskon, döms för samlag med syskon till fängelse i högst ett år.

Vad som sägs i denna paragraf gäller inte den som förmåtts till gärningen genom olaga tvång eller på annat otillbörligt sätt. Lag (2005:90).

Så det verkar fritt fram för sexuella aktiviteter mellan adoptivförälder och den adopterade. Lagtexten bygger på genetiska aspekter, inte på det juridiska faktumet att adoptivförälder och adoptivbarn tillhör samma familj.
Citera
2013-11-10, 12:16
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Nu var det ett tag sedan det hände, men hade inte Woody Allen sex med sin adopterade dotter från Asien med vilken han sedan gifte sig? Hans fru blev ju förståeligt rasande när hon fick reda på det och det skrevs en del om hur gubbsjuk Woody är.

Jag kan visserligen ha fel.
Citera
2013-11-10, 16:41
Medlem
Djangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bish0pTh3Pimp
Nu var det ett tag sedan det hände, men hade inte Woody Allen sex med sin adopterade dotter från Asien med vilken han sedan gifte sig? Hans fru blev ju förståeligt rasande när hon fick reda på det och det skrevs en del om hur gubbsjuk Woody är.

Jag kan visserligen ha fel.

Det var Mia Farrow och André Previn som adopterade Soon-Yi. Sen kom Woody och gifte sig med Mia, hade sex med Soon-Yi (när hon var 21-22 år), Mia och Woody skilde sig, Woody och Soon-Yi gifte sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in