Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-10, 00:17
Medlem
Tramp-Popes avatar
Ända sedan jag bytte ut några komponenter, bland annat grafikkortet och formaterade om min dator, så har jag upplevt allvarliga pekarlagg vid multitasking och spelande. Ingenting annat laggar och varken RAM CPU eller GPU är tungt belastat, endast pekaren.

När jag ökar fläkthastigheten på grafikkortet minskar lagget, vilket jag finner extremt konstigt...

Vad ligger bakom lagget här, jag ska väl inte behöva byta grafikkort? Tack på förhand!
Citera
2013-11-10, 01:00
Medlem
vinayaks avatar
Har du uppgraderat till win 8? Det har förkommit lagg när man spelar då frame rate'n inte syncar mellan spelet och windows, dvs spelet och win är inte överens om var muspekaren befinner sig på skärmen (om jag inte minns fel). Tror dock de släppt en uppdatering av windows som löser detta.
Citera
2013-11-10, 09:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramp-Pope
Ända sedan jag bytte ut några komponenter, bland annat grafikkortet och formaterade om min dator, så har jag upplevt allvarliga pekarlagg vid multitasking och spelande. Ingenting annat laggar och varken RAM CPU eller GPU är tungt belastat, endast pekaren.

När jag ökar fläkthastigheten på grafikkortet minskar lagget, vilket jag finner extremt konstigt...

Vad ligger bakom lagget här, jag ska väl inte behöva byta grafikkort? Tack på förhand!

Operativsystem?
Citera
2013-11-10, 12:15
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramp-Pope
Vad ligger bakom lagget här
Låter som att du har missat att installera chipset-drivrutinerna för själva moderkortet, och bara ominstallerade själva operativsystemet samt enhetsdrivrutinerna.

Effekten blir ofta att mycket hackar och har sig i en sådan situation.
Citera
2013-11-10, 18:17
Medlem
Tramp-Popes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinayak
Har du uppgraderat till win 8? Det har förkommit lagg när man spelar då frame rate'n inte syncar mellan spelet och windows, dvs spelet och win är inte överens om var muspekaren befinner sig på skärmen (om jag inte minns fel). Tror dock de släppt en uppdatering av windows som löser detta.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Operativsystem?

Jag har Windows 7 Home Premium 64-bitars. Det är inte bara vid spelande, utan även vid användning av internet, Spotify och uTorrent samtidigt etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Grinfarbror
Låter som att du har missat att installera chipset-drivrutinerna för själva moderkortet, och bara ominstallerade själva operativsystemet samt enhetsdrivrutinerna.

Effekten blir ofta att mycket hackar och har sig i en sådan situation.

Jag har alla drivrutiner uppdaterade, inklusive chipset.

Tack för svaren.
Citera
2013-11-10, 22:19
Medlem
vinayaks avatar
Uppdatera bios om allt annat är testat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem