2013-11-09, 16:03
Medlem
Jag köpte ett par varor (elektronik, samma vara, med 3 i antal) med 15% rabatt.. dessa visar sig 1v senare vara helt slut både hos företaget, deras lager OCH hos leverantören.

Detta har gjort att de har tagit bort dessa 3 varor ur min order och påstår sig ha skickat ett mail om detta (vilket de inte har, eller jag har inte fått något iaf)

Kan man "kräva" att få 15% rabatt på varor av samma sort fast annat märke? Eller är det helt kört och jag får köpa någon annanstans istället?

EDIT: kan vara bra att säga att 15% rabatt erbjudandet gällde över 1 helg (när jag beställde) och finns numera inte..
Citera
2013-11-09, 16:12
Medlem
eXtremos avatar
Vad avtalade ni om? Det brukar oftast stå någonting i stil med "Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella tryckfel".
Citera
2013-11-09, 16:37
Medlem
miikoss avatar
Bekräftade de ordern?

Vad var det för rabatt? För om det var reklam, så är den en bindande.

Men hur är det med täckningsköp? (Underförutsättning att köpeavtal har ingåtts).
Citera
2013-11-09, 16:53
Medlem
Köpet var på cdon, och skedde via deras egna rabattkod som man kunde skriva in när man verifierade ordern för att rabatten skulle ta vid.

"Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel" står på deras sida, men i detta fallet så skedde ju köpet via rabattkod som nu blir helt verkningslös eftersom de säger att de avbokat..

kan även tilläggas att dessa varor som tog slut är en del av en större order (där allt annat nyligen blivit levererat) resterande varor är rabatterade och "klara" men eftersom det som är kvar från början gäller rabatten, men nu blir "utanför"... är därför jag undrar om man kan få rabatt på (om man kan kalla det) ersättande köpet
Senast redigerad av Squ33k 2013-11-09 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in