• 3
  • 4
2011-05-31, 14:58
Medlem
wallexs avatar
För er som vill handla billig råtobak och snustobak på nätet kolla in Tobaksexperten Europa
priserna ligger på 149 kr/kg + frakt.

Råtobaken är ej smaksatt men det går att röka den. Den kommer i kg förpackning och du behöver själv hacka/mala ner den.

Snustobaken är nermald men behöver "bakas" och smaksättas innan den går att använda.

Mvh
Citera
2013-06-01, 01:36
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Kan man mala sin råtobak i en mixer eller måste man köpa en sån där kvarn som snusbolaget säljer?
Citera
2013-06-01, 04:35
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wallex
För er som vill handla billig råtobak och snustobak på nätet kolla in Tobaksexperten Europa
priserna ligger på 149 kr/kg + frakt.

Råtobaken är ej smaksatt men det går att röka den. Den kommer i kg förpackning och du behöver själv hacka/mala ner den.

Snustobaken är nermald men behöver "bakas" och smaksättas innan den går att använda.

Mvh
Mixern till en gammal hushålls maskin funkar utmärkt; Men jag skulle rek att du även skaffar en sikt eller större sil.
Citera
2014-10-20, 12:09
Medlem
darkreapers avatar
Hej! Går det inte att smula ner råtobak med händerna rå och röka upp det utan att göra det i ordning först? Har 1 kg råtobak och slut på cigaretter så det är panik nu. Om jag bara smular ner det med händerna rå som den är nu går det inte att röka?
Citera
2014-10-27, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkreaper
Hej! Går det inte att smula ner råtobak med händerna rå och röka upp det utan att göra det i ordning först? Har 1 kg råtobak och slut på cigaretter så det är panik nu. Om jag bara smular ner det med händerna rå som den är nu går det inte att röka?

jo alltså den går att röka som den är men den kommer nog smaka skit och vara väldigt stark och jag vet inte hur bra den kommer brinna men kör på, jag själv köpte 1 kg och gör egan cigg och funderar på att exprementera genom att testa smaksätta med äppeljuice, tror ni det skulle gå?
Citera
2016-04-13, 19:16
Medlem
Maggoos avatar
Köper min råtobak hos pgw och skär med denna http://www.pgw.se/coobra-skarmaskin-for-ratobak.html sen 2 år tillbaka. Funkar fint
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in