2013-11-09, 03:53
Medlem
Hej allesammans!

Söker något starkare preparat, någon form av vitaminkur för hälsosammare hår och hud. Preparatet kan finnas online eller i butik, alla tips uppskattas!
Citera
2013-11-09, 04:44
Medlem
KORRIGERING: Vitaminer FÖR hud, hår och naglar

Innan folk börjar kommentera om det, var inte helt pigg i huvudet när jag skrev inlägget
Citera
2013-11-09, 04:58
Medlem
Testa Silicea kapslar
Citera
2013-11-09, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmauld
Testa Silicea kapslar

Något du själv har erfarenhet av? Vad tyckte du isåfall?
Citera
2013-11-09, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bentblad
Något du själv har erfarenhet av? Vad tyckte du isåfall?

Jag drack silicea gel, två månader och jag märkte skillnad på mina naglar, har tjockt och mycket hår från förr. Jag hade tänkt att löpa kapslar då gelen är lite sträv. En väninna kör nämligen på kapslar och hon har fått betydligt bättre kvalité på sitt hår framför allt.

Tror alla reagerar lite olika på dem, finns i hälsokost butiker. Absolut värt att testa!
Citera
2013-11-09, 09:08
Medlem
starkaillerns avatar
Det är snarare protein som hjälper mot hår och naglar.
Citera
2013-11-09, 12:06
Medlem
Polyklorfenols avatar
Preparaten som säljs idag brukar vara baserade på kisel (silicea), B-vitaminkomplexet samt zink.
Besök en hälsokostbutik och titta i hyllorna.

Protein, som någon nämnde, är till viss del sant, eftersom hår, hud och naglar delvis består av kollagen. Däremot är det inte särskilt troligt att någon västerlänning idag har proteinbrist, om man inte är strikt vegan utan kunskap om näringslära. Särskilt viktiga är de svavelhaltiga aminosyrorna i proteinet, cystein och metionin, då svavlet står för styrkan i håret (korslänkade disulfidbryggor).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in