2013-11-08, 23:17
Medlem
Jag har försökt hitta en liknande tråd men inte funnit någon så jag hoppas att jag inte startar en likadan tråd nu.

Till frågan:

Hur hittar man någon man bara sett på stan sådär? Såg en person på krogen nyligen som jag gärna skulle vilja kontakta, personen i fråga var väldigt attraktiv. Jag har ingen aning om vem denne är och heller inte hur fan jag ska hitta hen. Det enda jag har att gå på är hens kläder, utseende samt att hen hänger på samma ställe som jag. Vi stirrade ut varandra men båda var uppenbarligen för fega för att gå fram och prata och nu ångrar jag att jag inte gjorde det. Tror ni jag kan hitta hen på något vänster?

För längesen minns jag att det fanns en hemsida där man kunde fylla i typ datum, tidpunkt, plats och signalement samt beskriva sig själv, så kunde man hoppas på att personen nappade. Har googlat runt men hittar inget. Är det bästa att posta något i metro eller finns det något lättare sätt? Kanske borde finnas en sådan tråd här? Jag hoppas jag inte verkar creepy, men det måste ju ha varit flera som har varit med om liknande situationer och sen ångrat sig att man inte gjorde något. Hur fan gör man då liksom?

Tacksam för svar!
Citera
2013-11-08, 23:22
Medlem
p1ck4chus avatar
Snälla skriv inte "hen"

Hur stor stad bor du i? Om den inte är allt för stor finns ju en någorlunda chans att stöta på denne igen.
Citera
2013-11-08, 23:23
Bannlyst
Du får återvända till samma ställe igen och igen tills hen dyker upp.
Citera
2013-11-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p1ck4chu
Snälla skriv inte "hen"

Hur stor stad bor du i? Om den inte är allt för stor finns ju en någorlunda chans att stöta på denne igen.

Sorry, jag hatar också det men ville inte droppa för mycket info. Dumt kanske med tanke på att jag tänkte skriva en annons. Jaja, det bara blev så.

Jag bor i en stoooor stad. Sannolikheten att vi stöter på varandra är ganska liten.
Citera
2013-11-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vide.cor.meum
Du får återvända till samma ställe igen och igen tills hen dyker upp.

Ja, fast det är ju delvis creepy och delvis har jag inte tid med det.

Dessutom var detta en vardag och jag har inte möjlighet att vara ute och festa sent in på natten den dagen varje vecka, det går ju liksom inte. Stället blir dessutom så packat på helger att det inte ens är roligt att gå dit, så sannolikheten att jag går dit en fre-lör är typ noll. Tänkte mer om det fanns en sida här på nätet man kunde använda sig utav eller något annat kreativt som ni flashbackare brukar vara bra på att koka ihop. Men tack ändå, tro mig; jag har gått i de tankebanorna..
Citera
2013-11-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagerfeld
Ja, fast det är ju delvis creepy och delvis har jag inte tid med det.

Dessutom var detta en vardag och jag har inte möjlighet att vara ute och festa sent in på natten den dagen varje vecka, det går ju liksom inte. Stället blir dessutom så packat på helger att det inte ens är roligt att gå dit, så sannolikheten att jag går dit en fre-lör är typ noll. Tänkte mer om det fanns en sida här på nätet man kunde använda sig utav eller något annat kreativt som ni flashbackare brukar vara bra på att koka ihop. Men tack ändå, tro mig; jag har gått i de tankebanorna..

Jag skulle säga att det är mer creepy att sitta och söka på internet
Citera
2013-11-08, 23:34
Medlem
p1ck4chus avatar
Men det känns väl som att sannolikheten för att personen dyker upp på samma krog igen ändå är befintlig?
Citera
2013-11-08, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardsVrede
Jag skulle säga att det är mer creepy att sitta och söka på internet

Äh, vadå.. Tankarna går ju i samma bana i alla fall, oavsett om jag gör det på nätet eller irl. Om jag däremot engagerar mig irl spenderar jag ju betydligt mycket mer tid på att hitta personen än om jag postar några inlägg på nätet..
Citera
2013-11-08, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p1ck4chu
Men det känns väl som att sannolikheten för att personen dyker upp på samma krog igen ändå är befintlig?

Absolut. Förutsatt att denne bor i samma stad, vilket jag måste utgå från. Men okej. Om vi säger FÖRUTOM att gå till samma ställe, vad kan man göra för påhittigt som kan hjälpa mig hitta personen?
Citera
2013-11-08, 23:51
Medlem
Abolishs avatar
Det kan inte ha funnits någon sorts övervakningskamera på stället? Eller något som gick runt och fotograferade?
Citera
2013-11-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abolish
Det kan inte ha funnits någon sorts övervakningskamera på stället? Eller något som gick runt och fotograferade?

Övervakningskamera har dem nog inte. Vad skulle jag med den till även om jag lyckades få tag på bilderna? Posta över hela stan?

De brukar ha fotograf på helger men inte den dagen vi var där tyvärr. Vet att personen åkte hem i en taxi, funderade på om jag skulle memorera regnr på bilen och sen ringa taxibolaget för att kolla adressen personen åkte till men tyckte att det ringde för många stalkerklockor så jag sket i det. Så nu sitter jag här istället.
Citera
2013-11-09, 01:29
Medlem
Var det på en populär krog/pub, dit folk återvänder??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in