Konstaterade idag vid min hemkomst att grannen ställt upp en stor husbil på sin tomt. Bilen skymmer stora delar av vår utsikt mot vägen. Våra hus ligger väldigt nära varandra. Det är bara en meter mellan dem.
Jag frågade grannen vad som var avsikten med detta och fick till svar att han inte ville betala för uppställningsplats och därför tänkt ställa upp den hemma. När jag då sa att jag inte var nöjd med detta, eftersom det försämrar vår utsikt, fick jag till svar att jag borde förstå att hans utsikt blir ännu sämre.

Jag replikerade då att det knappast var mitt problem och att han ju själv kan åtgärda det. Svaret på det blev att ha skiter i vad jag tycker.
Det hela är ju ganska otrevligt i sig. Kanske mest grannens attityd. Vi har inte varit ovänner tidigare, men jag har i och för sig tyckt att han har ett lite märkligt sätt. Något som nu verkligen bevisas. Nu är det inte säkert att jag kommer att försöka agera mer än jag redan gjort, men om jag skulle vilja det finns det då något stöd för min åsikt?