2013-11-08, 18:40
Medlem
elliezs avatar
Var i köket, hällde upp vatten till hunden från en flaska. Tänkte på de mögliga mandarinerna (en var typ luden och mögel är en av mina riktiga fobier) som låg i slasken.

Fick en panikattack som var helt enorm, kunde inte andas på ganska länge, helt plötsligt blev allt svart och det var en känsla som att något satte sig på min bröstkorg, kändes som jag sjönk djupare och djupare ner i sängen, märkte att jag inte andas alls, allt blir svart.

Sen tog min kropp (jag styrde det inte medvetet) ett häftigt andetag och jag blev helt klar i huvudet igen, panikattacken var över.

Känner mig fortfarande lite skakig och yr, men jag kan andas iallafall.
Någon som vet vad detta kan ha varit? Svimmade jag? Höll jag på att dö? Vad hände?
Till saken hör att jag rökt denna sort och flera andra många gånger förut.
Citera
2013-11-08, 19:15
Medlem
foshobros avatar
Du fick precis som du säger en panikattack, säkert förstärkt av att du var hög.
Citera
2013-11-08, 19:17
Medlem
elliezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshobro
Du fick precis som du säger en panikattack, säkert förstärkt av att du var hög.

Men alltså, vad var det som hände när det blev svart och jag slutade andas?
Citera
2013-11-08, 19:26
Medlem
foshobros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliez
Men alltså, vad var det som hände när det blev svart och jag slutade andas?

Alla får olika symptom vid panikattacker, och olika från gång till gång, ibland hyperventilerar man och ibland får man ett tryck över bröstet och kan inte andas som du beskriver, ibland kan man vara övertygad om att det är en hjärtattack på gång etc. Att det svartnar för ögonen skulle jag tippa på är ett resultat av syrebrist just på grund av att du inte andades och att kroppen går på högvarv (förbrukar mycket syre) Det är otroligt sällan man faktist svimmar vid panikattacker för precis som du beskriver så tar kroppen över i "autopilot" och man tar ett andetag när det behövs.
Citera
2013-11-08, 20:56
Medlem
Korvmackas avatar
Precis som andra sagt så fick du troligtvis en panikattack, antar att det inte händer när du ser mögel nykter utan det är antagligen mixen som förstärkte känslan. Fått panikattack en gång som var väldigt lik din, obehagligt som fan men det går över. Det som händer är ju att kroppen säger ifrån helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in