2013-11-08, 00:14
Medlem
Mad monks avatar
Jaså!? vi vill inte ens ha denna destruktiva invandring. Det är du som inte tar ditt ansvar som inte genast skänker hela din lön till röda korset.
Citera
2013-11-08, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Inser ni inte att den frustration och ilska som man så ofta skådar i Rosengård, Rinkeby och liknande svenska stadsdelar är en direkt konsekvens av detta? Konsekvensen av att staten och dess ursprungsbefolkning egentligen skiter totalt i en så fort man faktiskt fått uppehållstillstånd.

Nej nej du kan inte få alla leksaker du pekar på sa mina föräldrar till mig när jag var liten.
Antagligen har du inte lär dig det än men det finns något som kallas för en budget och importera extremt mycket bidragstagare är inte billigt.

Men att sänka invandringen går inte för det är rasistiskt därför får de leva i ghetton som rosengård istället och när de begår massmord och terrordåd är det för att svenskar är så rasistiska och använder ord som negerboll etc.
Citera
2013-11-08, 01:14
Medlem
Citat:
Undersökningar visar att det är betydligt svårare att få köpa en hyresrätt eller t.om. bra grundskoleutbildning om man heter Muhammed än Andersson.

Hur kan Andersson ha lättare att köpa en hyresrätt än Muhammed? Jag trodde det var olagligt att sälja hyresrätter men du vet kanske nått jag har missat?...
Och vadå t.om.(antar du menar t.o.m.?) bra grundskoleutbildning?
Så alltså även när det gäller att köpa sig en bra grundskoleutbildning är det betydligt lättare för en Andersson?
Jag som trodde det med var olagligt att köpa sig till grundskoleutbildning, ja vilken utbildning som helst. Vad naiv jag måste va.

Var har du källorna till dessa undersökningar som visar på att det är betydligt lättare för Andersson att köpa en hyresrätt samt en grundskoleutbildning än det är för Muhammed? ... Jag är väldigt intresserad för stämmer detta är även jag beredd att medge att det finns en utbredd strukturell rasism om nu vi i urbefolkningen köper oss hem o karriär olagligt för våra smutsiga pengar... Fy på oss! Barrikaderna nästa!!
Senast redigerad av Friskytt 2013-11-08 kl. 01:26. Anledning: stavar som en kratta
Citera
2013-11-08, 01:23
Medlem
Att Erik Svensson får jobbet trots att Mohammed likväl skulle klara det, betyder att arbetsgivaren inte vill ha Mohammed i sitt land, inte heller betala för utfört arbete.
Citera
2013-11-08, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Att Erik Svensson får jobbet trots att Mohammed likväl skulle klara det, betyder att arbetsgivaren inte vill ha Mohammed i sitt land, inte heller betala för utfört arbete.

Vilket är en rättighet man har som arbetsgivare. Man kan inte tvinga någon att anställa någon rasfrämling för att politikerna vurmar för multikulti.
Citera
2013-11-08, 01:36
Medlem
Golonkas avatar
Vad är det vi ska inse? Hur mycket mer kan vi vresa upp arslet utan att det spricker, menar du? Är det svenskens fel att de där människorna är ungefär lika kompatibla med vårt samhälle som en snigel i skogen? De där typerna kom objudna! Vi har inte gjort annat än vräkt resurser och en helvetes massa pengar på dem sedan snart tjugo år tillbaka och vi får INGENTING i retur. Inte så mycket som lite tacksamhet och ödmjukhet kan blattejävlarna bjucka på, utan det ska gnällas, tiggas och bråkas om mer och som om inte otacksamheten och mopsigheten vore nog -de jävlarna hotar, rånar, misshandlar och våldtar oss också i bara farten.

Vi får själv stå tillbaka, våra gamla, sjuka och våra egna resurssvaga får stå på kö-listan medans blatten smörjer kråset och har räkmacka in på allt möjligt!

Jag har aldrig blivit tillfrågad om jag hade lust att "piffa till" Sverige och göra det mer "spännande". Jag tycker det är måttligt kul med de där muskingarna och parasiterna. De ska VÄCK härifrån!
Citera
2013-11-08, 01:37
Avslutad
Citat:
Jag tror att vi alla (oavsett politisk ideologi) kan vara överens om att integrationen av utomeuropeiska invandrare i Sverige är problematisk.

Här på flashback och ute i hemmen är man oftast snabb att skylla alla svårigheter på invandrarna själva, utan att kunna granska sig själv och sina grannar. Man skyller på kultur, religion och hudfärg, men hur lätt tror ni det är att integreras i ett helt nytt samhälle om man från de flesta håll inte bara möts av smygrasism, utan öppet hat? Hur motiverad tror ni att man blir om man inser att oavsett hur många jobb man söker, och hur mycket man än utbildar sig så kan man inte få ett kvalificerat jobb pga sitt ursprung? Undersökningar visar att det är betydligt svårare att få köpa en hyresrätt eller t.om. bra grundskoleutbildning om man heter Muhammed än Andersson.

Inser ni inte att den frustration och ilska som man så ofta skådar i Rosengård, Rinkeby och liknande svenska stadsdelar är en direkt konsekvens av detta? Konsekvensen av att staten och dess ursprungsbefolkning egentligen skiter totalt i en så fort man faktiskt fått uppehållstillstånd.

Självklart är vissa individer svårare att integrera än andra (läs extremt religiösa fanatiker, oavsett religion etc.), men segregationen beror enigt mig till allra största del på ursprungsbefolkningens ignorans. Och kom inte och säg att ni från början stod där med armarna öppna, men ert hopp sedan krossades när ni blev gruppvåldtagna av somalier. Det blir en ond cirkel, där ni genom ert agerande gör fördomarna sanna, eftersom ni inte ger invandrarna en chans.

Så, avsäger ni er fortfarande allt ansvar för den misslyckande integrationen, eller har jag måhända en liten poäng? (Jag är fortfarande skeptisk till en så hög invandring som vi har idag, just på grund av att integreringen av dom som redan är här måste fungera innan vi tar in nya. Vi hjälper ingen om de asylsökande ändå tillslut hamnar arbetslösa i nåt ghetto i förorten)

Ja men det värsta är ju att en stor del av de du beskriver är de som SJÄLVA ser sig som antirasister och "goda" människor... Kanske de värsta hycklarna av dom alla. Och när detta även gäller dessa (vill jag påstå), vem i hela friden ska då egentligen hjälpa invandrarna och faktiskt förändra något? När inte ens "vännerna" klarar av det. Främlingsfientliga löser inte ett skit, men de hycklar åtminstone inte i just dessa frågor.

De som ska vara invandrarnas "riddare/vänner" skiter i slutändan också vad som händer dessa människor. Annars hade man exempelvis protesterat mycket mer mot att fattiga kommuner som Södertälje får ta den stora smällen och försökt fokusera på lösningar där... Eller lagt fokus på andra konstruktiva förslag på förändringar, som annars främst drabbar invandrarna i nuläget. Men problemet är nog att man helt enkelt inte har några lösningar, därför hittar man istället sina syndabockar (precis som rasisterna gör).

I slutändan handlar deras agenda (de jag syftar på, främst politiskt styrda människor) om en enda sak: Att sätta dit SD och andra "rasister" (tolkningsfråga), men när det väl gäller gör de inte heller ett skit för invandrarna. Exempelvis finns det ett flertal invandrare som skrivit artiklar där de i första hand känner sig svikna av denna typ av människor, rasisterna kommer i andra hand... Det är de "goda" här som de anser vara de som sviker mest i samhället, just för att de påstår sig stå på deras sida.

Självklart gäller inte detta alla antirasister, men på tok för många lägger all sin fokus på fel saker, på saker som omöjligt kan leda till några positiva förändringar (Och sedan när minskar rasism genom att bara berätta vilka idioter de är?) SDs ökade stöd är en konsekvens av en misslyckad integrationspolitik, och den var misslyckad långt innan man hade det partiet att skylla allt på... Det kommer även vara misslyckad samma dag som deras stöd är lika med noll.

Man måste i större utsträckning börja att fokusera på vad man SJÄLV kan förändra politiskt, istället för att lägga i princip ALL fokus på alla andras brister, om något överhuvudtaget ska kunna förändras.
Senast redigerad av sjelvefan 2013-11-08 kl. 01:57.
Citera
2013-11-08, 01:47
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Jag tror att vi alla (oavsett politisk ideologi) kan vara överens om att integrationen av utomeuropeiska invandrare i Sverige är problematisk.

Här på flashback och ute i hemmen är man oftast snabb att skylla alla svårigheter på invandrarna själva, utan att kunna granska sig själv och sina grannar. Man skyller på kultur, religion och hudfärg, men hur lätt tror ni det är att integreras i ett helt nytt samhälle om man från de flesta håll inte bara möts av smygrasism, utan öppet hat? Hur motiverad tror ni att man blir om man inser att oavsett hur många jobb man söker, och hur mycket man än utbildar sig så kan man inte få ett kvalificerat jobb pga sitt ursprung? Undersökningar visar att det är betydligt svårare att få köpa en hyresrätt eller t.om. bra grundskoleutbildning om man heter Muhammed än Andersson.

Självklart är vissa individer svårare att integrera än andra (läs extremt religiösa fanatiker, oavsett religion etc.), men segregationen beror enigt mig till allra största del på ursprungsbefolkningens ignorans. Och kom inte och säg att ni från början stod där med armarna öppna, men ert hopp sedan krossades när ni blev gruppvåldtagna av somalier. Det blir en ond cirkel, där ni genom ert agerande gör fördomarna sanna, eftersom ni inte ger invandrarna en chans.

Jag kommer från Norrköping (invandrartätt) och i min gymnasieskola/klass hade ungefär hälften av eleverna utomeuropeiskt ursprung. Jag har aldrig under min tid i staden haft några dåliga möten med invandrare och känner inte alls igen mig i det som sägs här på forumet. Jag tror att det beror på att man blir bemött så som man bemöter, och man ser saker som man förväntar sig se dem. Givetvis har man träffat på irriterande människor, men det fenomenet är ju vanligt inom alla folkgrupper.

Så, avsäger ni er fortfarande allt ansvar för den misslyckande integrationen, eller har jag måhända en liten poäng? (Jag är fortfarande skeptisk till en så hög invandring som vi har idag, just på grund av att integreringen av dom som redan är här måste fungera innan vi tar in nya. Vi hjälper ingen om de asylsökande ändå tillslut hamnar arbetslösa i nåt ghetto i förorten)
Vad då inte "få ett kvalificerat jobb pga sitt ursprung"?
För att kunna utföra samma excellanta arbete i Sverige måste de väl kunna perfekt svenska? Att det är ett krav anser jag knappast vara rasistiskt. Jag anser att mer behöver göras för de invandrare/flyktingar vi redan har, många har gått igenom så pass traumatiska händelser att det kan ta flera år innan de kan börja bli en tillgång till samhället. Vi måste sakta ner invandringen, hantera asylsökningar lite fortare och lägga mer tid på de som redan fått PUT.
Men sluta lägga skulden på svenskarna och deras påstådda främlingsfientlighet den är tyvärr inte tagen ur luften. Det finns idioter i sverige men svenskar ska inte behöva var rädda när dom går till en vårdcentral att bli kallad främlingsfientlig bara för att man inte förstår vad läkaren säger
Citera
2013-11-08, 02:22
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Du kommer oönskat till ett annat land och förväntar dig att du ska integreras?

För att gå ner på din nivå och förklara så du förstår.
Du sitter hemma, du har bjudit in lite vänner ni äter en god middag, det ringer på dörren.
Du öppnar, där står en vilt främmande utländsk man, han knuffar undan dig och glider in i matsalen och slår sig ner på din plats och börjar äta av den fantastiska middag, han grisar och slafsar, tallar din fru på brösten samtidigt och kallar din väns fru för hora och kallar hennes man för feg svennebög för att han är så chockerad av det han ser att han inte hunnit reagera.

När han ätit klart så letar han fram din plånbok och tar ett tusen från den "Schysst jag behöver lite nya kläder, jag tar de här", sen går han in i ditt sovrum och sover en stund.

Sen när du protesterar så drar han fram en pistol och hotar dig, han binder sedan fast dig och dina gäster och går och lägger sig.

Sen nästa morgon så ser han era hatiska blickar och frågar urskuldande "vet ni inte att ni bara gör problemet värre när ni inte accepterar mig?".

Vakna, du har våldgäster i huset och du snackar om att integrera våldgästande slödder, är du från vettet människa? Du verkar lida av Stockholm Syndromet, du är tagen gisslan men hyser sympati med de som tagit dig som gisslan.
Citera
2013-11-08, 02:30
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Eh, merparten av riksdagspartierna tycks inte särskilt bekymrade över detta...

Citat:
Jag kommer från Norrköping (invandrartätt) och i min gymnasieskola/klass hade ungefär hälften av eleverna utomeuropeiskt ursprung. Jag har aldrig under min tid i staden haft några dåliga möten med invandrare och känner inte alls igen mig i det som sägs här på forumet.
Anekdotisk bevisföring känns lite lätt gymnasialt.

Citat:
Nej. Du har ingen poäng. Lika lite som majoriteten av de "asylsökande" bidragsparasiterna har legitima asylskäl och respekt för det svenska samhället.

Och nej. Jag har inte det minsta ansvar för denna dårskap. Jag har nämligen i 20 år varit av åsikten att vi inte ska ha en bidragsförsörjd invandrare över gränsen så länge en enda svensk medborgare lever under existensminimum och så länge det finns en svensk fattigpensionär.

Men nu får du en chans:
Vad tror du blir konsekvenserna om man tar in ohemula mängder obildade analfabeter i ett samhälle utan behov av oskolad arbetskraft och med bostadsbrist? (Kanske att de har svårt att få bostad och arbete - vad vet jag?)

Och, hur tycker du vi ska lösa problemen som finns - genom att gemensamt sjunga "We Shall Overcome" och kramas? På vilket sätt löser det problemen med obildade analfabeter i en sekulär demokrati (of sorts...)?

Sverige 2013 - tar dårskapen aldrig slut?
Citera
2013-11-08, 04:04
Bannlyst
Du får väl komma ut i stora världen och inse att skiten vi importera ifrån MENA / Somalia är bara kriminellt drägg. Sverige bedriver en skamlig dålig asylpolitik, där det är alldeles för lätt att få asyl, det gör vi har fått sunkigt gangster samhälle. Liberalerna har misslyckas, Bengt Westerberg var en flopp.

Det finns goda förebilder i Europa, t.ex Ungern hur ett land skall utvecklas.
Citera
2013-11-08, 04:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy

Kanske bero på snarare på att Mohammed inte är så bra som han påstår, plus att Erik har den rätta kulturella kompetensen, han behöver inte springa och be hela tiden till Mecka, utan kan fortsätta jobba.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in