2013-11-07, 19:31
Medlem
Nateriouss avatar
Hej,

Jag har lite problem med kommunikationen mellan mitt Nintendo 3DS och mitt Wifi.

Nu har jag läst mig till att nintendo 3ds inte har stöd för WPA/WPA2 wifi men jag tror att jag enbart kan ha just WPA på min router (är inte så kunnig, ren gissning) och att jag kan connecta min 3DS till ett WPA fast då kommer inte allt internet att stödjas så som online gaming, som är mycket viktigt.

Finns det något sätt att gå runt detta? Eller kan jag ändra så mitt wifi blir WEP? Alltså.. Det jag vill uppnå är att kunna spela online på mitt 3DS utan problem med wifi såklart...

Den som hjälper mig med detta kommer jag se som en Gud i all framtid. Tack på förhand
Citera
2013-11-07, 23:29
Medlem
7777777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naterious
Hej,

Jag har lite problem med kommunikationen mellan mitt Nintendo 3DS och mitt Wifi.

Nu har jag läst mig till att nintendo 3ds inte har stöd för WPA/WPA2 wifi men jag tror att jag enbart kan ha just WPA på min router (är inte så kunnig, ren gissning) och att jag kan connecta min 3DS till ett WPA fast då kommer inte allt internet att stödjas så som online gaming, som är mycket viktigt.

Finns det något sätt att gå runt detta? Eller kan jag ändra så mitt wifi blir WEP? Alltså.. Det jag vill uppnå är att kunna spela online på mitt 3DS utan problem med wifi såklart...

Den som hjälper mig med detta kommer jag se som en Gud i all framtid. Tack på förhand
Kort svar: Ja, du kan använda dig av WEP ( som dock är en mycket svag kryptering och någon med lite mer avancerade IT-kunskaper kan med lätthet knäcka den nyckeln.)

WEP håller dock borta vanliga svenssons från ditt WIFI. För att ändra din nuvarande kryptering (WPA2) till WEP så måste du logga in i din router, och konfigurera om så den byter kryptering. Har du manualen kvar till din router så står det där hur du gör. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in