2017-08-02, 17:51
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Ja. Det ska tydligen vara vanligt förekommande enligt helt andra källor än pålitliga Breitbart.
Jag fruktar att alla vi arier en dag kan komma att bli kebabkött.
Själv är jag ganska vegansk så jag fruktar intet när jag äter. Men lite orolig att säljas som kebabköttfärs.

Inte bara Breitbart utan mer vetenskapliga källor som Daily Mail bekräftar händelsen
Citat:
Man, 51, is arrested over the murder of schoolgirl Charlene Downes after police offer £100,000 reward to find killer who 'chopped her body up for kebab meat at takeaway' 14 years ago

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...choolgirl.html
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
För det första var Charlene Downes en flicka så TS kanske borde se över sin källgranskning och rubriksättning, för det andra finns det förstås ingenting som tyder på att vare sig Charlene eller försvunna svenskar blir kebab...
Gjorde en tavla när jag såg slipsen på flickan .

Finns det någon säker källa på att hon inte blev kebab?

Hursomhelst skönt att dom i dagarna arresterat den misstänkte om det hela stämmer.
Senast redigerad av Lao Tzu 2017-08-02 kl. 18:01.
Citera
2017-08-02, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Själv är jag ganska vegansk så jag fruktar intet när jag äter. Men lite orolig att säljas som kebabköttfärs.

Inte bara Breitbart utan mer vetenskapliga källor som Daily Mail bekräftar händelsen
Gjorde en tavla när jag såg slipsen på flickan .

Finns det någon säker källa på att hon inte blev kebab?

Hursomhelst skönt att dom i dagarna arresterat den misstänkte om det hela stämmer.

Det smakar väl inte kebab även om man maler ner till kebabköttförs? Kan det verkligen bli kebabsmak av en människa?

Är kebabgrejen ett sätt att få in extrapengar eller är det någon form av förnedringspryl? Att han vet att hon bokstavligen blir uppäten?

Fy fan, tänk den som bokstavligen får 14årig fittfärs i kebaben utan att veta om det!

Mellan eller stark sås till det? 😂
Senast redigerad av ThinkTank111 2017-08-02 kl. 18:18.
Citera
2017-08-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Det smakar väl inte kebab även om man maler ner till kebabköttförs? Kan det verkligen bli kebabsmak av en människa?

Är kebabgrejen ett sätt att få in extrapengar eller är det någon form av förnedringspryl? Att han vet att hon bokstavligen blir uppäten?

Fy fan, tänk den som bokstavligen får 14årig fittfärs i kebaben utan att veta om det! Mellan eller stark sås? 😂

"Kebabkött" har ingen egen smak, det är kryddningen som gör att det smakar kebab.

Kebabkött är blandkött, mest får/get ursprungligen, men numera är det vanligt att innehållsförteckningen har med flera olika kött. (och det är nog inte alltid innehållsförteckningen tar med alla sorters kött heller)

Någon i södra Sverige sålde Kebabkött som innehöll Griskött, utan att tala om det, vilket muslimska kebabsvarvare och deras muslimska kunder var mindre roade av.
Citera
2017-08-02, 18:24
Medlem
Citat:
För det första var Charlene Downes en flicka så TS kanske borde se över sin källgranskning och rubriksättning, för det andra finns det förstås ingenting som tyder på att vare sig Charlene eller försvunna svenskar blir kebab...

Edit: eftersom hon försvann 2003 så kanske "Aktuella brott" inte är den bästa tråden att lägga tramset i?...
Eftersom man nyligen har gripit en man så är fallet i allra högsta grad aktuellt.

Vad är det du tycker är tramsigt med det här synnerligen vidriga brottet?
Citera
2017-08-02, 18:33
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111

Fy fan, tänk den som bokstavligen får 14årig fittfärs i kebaben utan att veta om det!

Mellan eller stark sås till det? 😂
Jag äter aldrig sådant så jag är lite osäker-men kryddar dom inte kebabköttet så att det kanske inte märks?

Det som gör mig lite fundersam är att dom nu bara arresterat en person. Enligt mig behövs det minst tre personer för att tvinga ner en 14-åring i en sådan här köttkvarn.

http://www.clasohlson.com/se/Köttkvarn-Coline/34-1768

Två som trycker och en som vevar. Särskilt om hon levde och gjorde motstånd. Annars beövs det väl en styckmästare också. Men vad vet jag?
Citera
2017-08-02, 18:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Eftersom man nyligen har gripit en man så är fallet i allra högsta grad aktuellt.

Vad är det du tycker är tramsigt med det här synnerligen vidriga brottet?

Det jag finner tramsigt är breitbarts påstående att hon skulle blivit kebabkött bara för att nån kebabmånglare som köpt sex av henne skämtade om saken för 14 år sen.. Sensationsjournalistik nästan lika vidrig och hänsynslös som brottet (fast bara nästan)..,
Citera
2017-08-02, 18:45
Medlem
Det kanske kan låta cyniskt, men "ungt" kött smakar bäst tillsammans med den kryddningen de använder i kebab. Det är väl det enda positiva i den här historien med den unga kvinnan.

I övrigt tycker jag att hela kedjan, alltifrån det att hon bragddes om livet, till själva slutfasen och de personer som åt kebaberna, enbart är tragisk från början till slut. Om ens historien stämmer!

Usch, det finns människor till allt verkar det som. Ett ord.. HEMSKT!
Citera
2017-08-02, 18:48
Medlem
Citat:
Jag äter aldrig sådant så jag är lite osäker-men kryddar dom inte kebabköttet så att det kanske inte märks?

Det som gör mig lite fundersam är att dom nu bara arresterat en person. Enligt mig behövs det minst tre personer för att tvinga ner en 14-åring i en sådan här köttkvarn.

http://www.clasohlson.com/se/Köttkvarn-Coline/34-1768

Två som trycker och en som vevar. Särskilt om hon levde och gjorde motstånd. Annars beövs det väl en styckmästare också. Men vad vet jag?

Det där är en riktigt liten leksak du hittade.
Den största dessa har ger 600kg färs i timmen.
http://m.se.jhfoodequipment.com/meat...ess-steel.html

Denna ger som mest 2,7kg/minut
https://www.mediamarkt.se/sv/product...Fc2ZsgodYb0M_A

Att stycka en människa är inte särskilt svårt, särskilt om man är van att stycka andra däggdjur.
Nu ska vi tänka på att dessa inte var särskilt intresserade av högkvalitativt kött, då är det mycket lättare, behöver inte vara så noggrann att renskära ben/senor/skitkött.

Det jobba är att göra sig av med resterna, ben osv
Citera
2017-08-02, 18:49
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Det jag finner tramsigt är breitbarts påstående att hon skulle blivit kebabkött bara för att nån kebabmånglare som köpt sex av henne skämtade om saken för 14 år sen.. Sensationsjournalistik nästan lika vidrig och hänsynslös som brottet (fast bara nästan)..,
Även världens största tidning tar ju upp det
Citat:
The Daily Mail has overtaken the New York Times to become the world's most visited newspaper website,

http://www.bbc.com/news/magazine-16746785
Citat:
Ursprungligen postat av mimikremerad
Det där är en riktigt liten leksak du hittade.
Den största dessa har ger 600kg färs i timmen.
http://m.se.jhfoodequipment.com/meat...ess-steel.html

Denna ger som mest 2,7kg/minut
https://www.mediamarkt.se/sv/product...Fc2ZsgodYb0M_A

Att stycka en människa är inte särskilt svårt, särskilt om man är van att stycka andra däggdjur.
Nu ska vi tänka på att dessa inte var särskilt intresserade av högkvalitativt kött, då är det mycket lättare, behöver inte vara så noggrann att renskära ben/senor/skitkött.

Det jobba är att göra sig av med resterna, ben osv
Aha då är jag med på hur det kan ha gått till.
Citera
2017-08-02, 18:50
Medlem
Även The Telegraph har en artikel;

Citat:
Missing girl's body 'put into kebab'
Citat:
Mr Holroyde told the jury that a witness had heard Albattikhi and others talking about her.

"These people were talking about sex with white girls, and there was mention of having sex with Charlene," he said.

"Albattikhi laughed and said she was very small - the plainest possible indication that he was lying to the police when he said he did not know her. He and others present then laughingly said that Charlene had gone into the kebabs."
Citat:
In 2004, Albattikhi had a dispute with his brother, Tariq, who told a witness, David Cassidy, that he knew what had happened to Charlene - "she had been killed and chopped up and there had been a lot of blood", the court heard.
Citat:
Police searched the flats of both accused men but found nothing. Detectives then bugged the premises and Reveshi's car, and Mr Holroyde told the jury some of the recordings were "revealing".

The trial continues.
http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...nto-kebab.html
Citera
2017-08-02, 18:52
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Även The Telegraph har en artikel;

Police searched the flats of both accused men but found nothing. Detectives then bugged the premises and Reveshi's car, and Mr Holroyde told the jury some of the recordings were "revealing".

http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...nto-kebab.html
Det tyder på att dom trots allt kan vara något på spåren.

Om detta får vi aldrig läsa i svensk vinklad media......
Senast redigerad av Lao Tzu 2017-08-02 kl. 18:55.
Citera
2017-08-02, 18:56
Medlem
Citat:
Det tyder på att dom trots allt kan vara något på spåren.

Om detta får vi aldrig läsa i svensk vinklad media......

En snabb googling på "14-year old victim kebab" visar att ett antal brittiska tidningar skriver om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in