Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-11-10, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
1. Ibland kommer jag tillbaka till där jag klickade efter ett par sekunders väntan. Jag låter sidan ladda klart, och väntar sedan ytterligare ett par sekunder och jag kommer då ibland till tidigare position.
Jag har också fått för mig att det beror på hur lång tid man spenderar på t.ex en annons på blocket. Är man där kort tid behöver den inte laddas om. Vet inte om detta är något jag hittat på själv eller om det stämmer dock...

2. Safari frågar ibland/oftast om man vill spara användarnamn och lösenord. Bara användarnamn vet jag inte om man kan spara.

Någon mer rutinerad kanske kan rätta/fortsätta mina svar...

ok, så de kan handla om att man kanske har lite för bråttom

Löste det den vägen också, att den sparade både användarnamn + lösen,
vilket alla gånger kanske inte är att föredra, tycker jag.
Sparade för att testa till olika mail konton samt Facebook, hit fick jag aldrig förfrågan
att spara något alls.
Citera
2013-11-10, 09:51
Medlem
MrWeedbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maptune
ok, så de kan handla om att man kanske har lite för bråttom

Löste det den vägen också, att den sparade både användarnamn + lösen,
vilket alla gånger kanske inte är att föredra, tycker jag.
Sparade för att testa till olika mail konton samt Facebook, hit fick jag aldrig förfrågan
att spara något alls.

Ibland kan man nog ha för bråttom, ja. Tror jag.

Jag sparar nästan alltid användarnamn och lösenord. Det är kanske inte alltid att rekommendera, men jag är ju ensam om datorn...
Citera
2013-11-11, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
Ibland kan man nog ha för bråttom, ja. Tror jag.

Jag sparar nästan alltid användarnamn och lösenord. Det är kanske inte alltid att rekommendera, men jag är ju ensam om datorn...

Har nu testat och på lokaltidningen samt flashback verkar sidan gå tillbaka
till den punkt man lämnade, men på tex blocket så laddar den om från början.

Är även jag ensam om datorn, men de vore lite trist om man har besök och de
känner sig nyfikna att ha alla mail öppna samt fb öppet mm.
I firefox så memorerar den användarnamnet utan att behöva lösenordet
Citera
2013-11-11, 17:05
Medlem
Malkinstars avatar
Har uppdaterat min macbook till senaste men fattar inte hur man rensar webbhistoriken i safari längre? Förut var det bara att gå in på Top sites och sedan "Rensa historik".

Someone please?
Citera
2013-11-11, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malkinstar
Har uppdaterat min macbook till senaste men fattar inte hur man rensar webbhistoriken i safari längre? Förut var det bara att gå in på Top sites och sedan "Rensa historik".

Someone please?

Finns ju val att rensa på fler ställen, kan väl inte vara så svåra att hitta för en rejäl karl...?

Rullgardinsmenyerna Safari och Historik kanske kan vara ett tips att kika runt lite i....
Citera
2013-11-11, 18:29
Medlem
Safari > Nollställ Safari

Det klarar t o m jag.
Citera
2013-11-12, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Finns ju val att rensa på fler ställen, kan väl inte vara så svåra att hitta för en rejäl karl...?

Rullgardinsmenyerna Safari och Historik kanske kan vara ett tips att kika runt lite i....
De flesta använder nog inte menyraden, utan klickar istället bara på knappar och text som är synliga i själva fönstret. Jag har ingen källa för detta påstående.
Citera
2013-11-12, 09:13
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
De flesta använder nog inte menyraden, utan klickar istället bara på knappar och text som är synliga i själva fönstret. Jag har ingen källa för detta påstående.
Det låter rätt troligt, det är en rätt stor skillnad från windows om man nu ska vara sådan.

En väldigt stor styrka är just den enhetliga menyraden som ser och verkar i princip likadant genom alla program. Så det är nog helt sant som du säger, en "Mac nybörjare" (!sic) är nog benägen att leta annorstädes. Jag vet att du inte är en sådan Xe89 såklart!

I Safaris menyrad finns det ju 'Historik'. Längst ner i den rullgardinen finns 'Rensa historik'.
Jag undrade först hur f-n man kunde missa en sån sak, men nu förstår jag bättre.
Citera
2013-11-15, 19:11
Medlem
Jag har installerat "AddBlock Plus" på min mbp, men den verkar inte
jobba lika effektivt på mac som det gör på min pc

Kommer inte undan youtubes / aftonbladets reklamer, vilket jag hade hoppats.

Så, jag efterlyser om det finns annat lämpligt program för Mac, att blocka
reklamer mm.

Tack på förhand, samt trevlig helg på er.

Edit
AdBlock Plus fungerar som det ska med firefox, men inte med Safari
Senast redigerad av maptune 2013-11-15 kl. 19:22.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in