2013-11-06, 21:45
Medlem
Vi minns alla den totala dominans Barcelona hade för ett par år sen. Många säger att det var världens bästa lag någonsin, jag är för ung för att uttala mig om det men alla kan skriva under på att det åtminståne var det bästa laget sedan Milans dominans i början av 90-talet (som jag var för ung för att minnas). Nu till trådens diskussionsämne, är dagens Arsenal det Milan var på tidigt 90-tal och Barcelona för ett par år sedan?
Citera
2013-11-06, 21:52
Medlem
LibertasEtJustitias avatar
Du ser inte matchen mot Dortmund antar jag? Dortmund har hela spelet, Arsenal ska vara riktigt nöjda om man kommer hem från Tyskland med 1 poäng. Det är inte dominans i min bok.

Chelsea är bättre.
Citera
2013-11-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brostvarta
Vi minns alla den totala dominans Barcelona hade för ett par år sen. Många säger att det var världens bästa lag någonsin, jag är för ung för att uttala mig om det men alla kan skriva under på att det åtminståne var det bästa laget sedan Milans dominans i början av 90-talet (som jag var för ung för att minnas). Nu till trådens diskussionsämne, är dagens Arsenal det Milan var på tidigt 90-tal och Barcelona för ett par år sedan?

Vad får dig att tro det? Bayern skulle kunna överta den tronen men Arsenal? Baserat på vad? Att man leder Premier League efter att ha de lättare matcherna bakom sig och är på 3:e plats i sin CL grupp? I PL har de ju väldigt tuffa matcher framför sig och kan halka ner en bit.
De har ju en del talanger och kan säkert utmana om PL och även i CL men dominans likt Barcelonas tror jag knappast.
Citera
2013-11-06, 22:20
Medlem
Hade Arsenal satsat på att komplettera med några toppspelare när Arsenal hade Europas kanske mest talangfulla lag för 5-6 år sedan så skulle man kunnat bli en dominant i Europa. Arsene Wenger verkade dock besatt av att försöka vinna en titel med spelare som endast gått genom akademin eller värvats i unga år istället för att täppa till bristerna med kvalitativa värvningar. Förhoppningsvis har Wenger definitivt lämnat pedofil-eran bakom sig och Arsenal kan utmana om ligatitlar kommande år.
Citera
2013-11-06, 22:57
Medlem
kinky_Ms avatar
Varför Arsenal? Det enda europeiska lag som skulle kunna dominera nu är Bayern München.
Citera
2013-11-06, 23:05
Medlem
nej, för helvete, arsenal är inte liknande barcelona i spel eller dominans. Arsenal är ett lag som är unikt och på gång, punkt slut.
Citera
2013-11-06, 23:07
Medlem
HerrVs avatar
Ja, när Arsenal har vunnit ligan och några CL-titlar de närmsta åren kan vi prata om Arsenal i de termerna. Tills dess är Arsenal det enda laget som har kvalificerat sig till CL 15 år i rad utan att vinna turnering, och inte heller några andra titlar på över 8 år.

Citera
2013-11-06, 23:29
Medlem
fjiskens avatar
Verkligen inte. Bara för att man haft en bra start i serien betyder det inte att man dominerar, och har världen under sina fötter. Ni kom inte ens till kvartsfinal i förra årets CL, och tror tyvärr inte Arsenal har det som krävs för att ta sig till semi och vidare i pr heller, trots sina fina värvningar.
Citera
2013-11-06, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrV
Ja, när Arsenal har vunnit ligan och några CL-titlar de närmsta åren kan vi prata om Arsenal i de termerna. Tills dess är Arsenal det enda laget som har kvalificerat sig till CL 15 år i rad utan att vinna turnering, och inte heller några andra titlar på över 8 år.

Arsenal spelar i PL, världens överlägsna liga, tror du de är avundsjuka på italienska och spanska skitlag som spelar i skitligor som ingen glor på? Barca och Milan drömmer om att spela i PL vilket de aldrig kan uppnå.

Ingen jävel glor på annan fotboll än PL i Sverige, Barca och Milan är sunklag.
Citera
2013-11-07, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergall
Det finns många lag i England som är mycket bättre än dem, alla de bästa spelarna i världen spelar i England och det är en överlägsen nivå, Barca är troligtvis dopade som de flesta sydlänningar, annars vinner England varje år.

Är det helt bakom flötet? England hade sugit röv om det inte vore för att dom köper upp varenda jävla stjärna från spanien eller spelare som har fostrats i spanien. Ta sevilla som exempel, dom förlorade kondogbia till monaco, Gary medel till Cardiff(?), Navas och Negredo till Man shitty. Dom är alla startspelare.

Hade inte PL haft två oljelag så hade ligan knappast varit så spännande som ni påstår. Låt oss säga att spanien hade två oljelag och hade råd att behålla sina spelare, hur bra hade pl varit då när dom inte kan köpa upp varenda spelare?

Spelare som spelar i england men som fostrats i spanien: Aguero, silva, negredo, navas, Toure, Torres, Mata och några fler som jag är för trött för att komma på nu.. Så snacka inte skit om att ligan är dålig då dom producerar bättre spelare england.
Citera
2013-11-07, 08:04
Medlem
Och där vann man borta mot Dortmund också. Hur många lag kan göra det? Har något lag varit så överlägsna sen Barca 2008-2011 som Arsenal är just nu?
Citera
2013-11-07, 08:31
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brostvarta
Och där vann man borta mot Dortmund också. Hur många lag kan göra det? Har något lag varit så överlägsna sen Barca 2008-2011 som Arsenal är just nu?

Ja, Bayern München i fjol? Sluta trolla nu. Om det är något lag som aspirerar på att bli dominanta så är det väl rimligen just Bayern München. Men visst, Arsenal kan nog gå bättre än vad dem har gjort tidigare år. Men dominans? Nej, naturligtvis inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in