2013-11-06, 21:33
Medlem
Gregurtdenstores avatar
Jag undrar över Vilka RC droger som är menade att motsvara vad.
Alla former av spice är ju menade att efterlikna cannabis/hash men mer kunskap besitter jag tyvärr inte.
Om någon säger 25c30-nBOME så har jag ingen aning om vad jag har att göra med.
En lista över vad som motsvarar vad skulle vara mycket uppskattat från min sida. Tack på förhand.

Diskussion är självklart välkommen om stig till exempel säger att 25c30-nBOME motsvarar LSD medan
Pelle bestämt hävdar att det motsvarar kokain.

(Mod får vänligen flytta denna tråd om den är felplacerad)
Citera
2013-11-06, 21:53
Medlem
Många RCs har unika rus som inte direkt kan sägas motsvara någon välkänd drog, undantaget är de som bryts ner till samma kemikalie i kroppen, t ex 4-AcO-DMT som blir till psilocin och AL-LAD som bryts ner till LSD.
T.o.m då kan ruset skilja sig en del. Jag tycker istället att man bör indela droger lite mer grovt i hallucinogener, centralstimulantia, dissociativa osv.

Hallucinogener täcker då både LSD, psilocybinsvamp, 25C30-NBOMe och bk-2C-B.
Citera
2013-11-06, 22:16
Medlem
KJuices avatar
NBOME ska likna 2C-x'erna, AL-LAD och LSZ ska likna LSD. Det finns hundratals bokstavskombinationer och utan att undersöka substansen så kan man oftast inte veta. Det finns väl "regler", saker som slutar på "-am" är ofta benso, men sen finns det "benso fury" som inte är likt benso alls. Om du vill veta vilken RC som är vad så får du undersöka det själv.
Citera
2013-11-06, 22:22
Medlem
Gregurtdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wookiedoodle
Många RCs har unika rus som inte direkt kan sägas motsvara någon välkänd drog, undantaget är de som bryts ner till samma kemikalie i kroppen, t ex 4-AcO-DMT som blir till psilocin och AL-LAD som bryts ner till LSD.
T.o.m då kan ruset skilja sig en del. Jag tycker istället att man bör indela droger lite mer grovt i hallucinogener, centralstimulantia, dissociativa osv.

Hallucinogener täcker då både LSD, psilocybinsvamp, 25C30-NBOMe och bk-2C-B.

Okej men om vi talar om de RCs som har de mest motsvarande effekterna enligt dig.
Det du helt enkelt skulle rekommendera om man till exempel vill uppleva en till exempel LSD tripp på laglig väg.

Om du vill får du gärna lista upp ''alla'' RCs i hallucinogener, centralstimulantia, dissociativa etc för att sedan skriva tripp mycket lik kokain till exempel det är ju en mycket bra start. (jag har verkligen noll koll)
Citera
2013-11-06, 22:36
Medlem
Gregurtdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJuice
NBOME ska likna 2C-x'erna, AL-LAD och LSZ ska likna LSD. Det finns hundratals bokstavskombinationer och utan att undersöka substansen så kan man oftast inte veta. Det finns väl "regler", saker som slutar på "-am" är ofta benso, men sen finns det "benso fury" som inte är likt benso alls. Om du vill veta vilken RC som är vad så får du undersöka det själv.

Tack för svaret. Jag är dock ej kemist och förstår mig inte på molekyler och atomer .

Men om jag till exempel vill ha reda på vad 2NE1 är för något hur går jag bäst till väga utan några som helst kemikunskaper? Får bara upp bilder på sydkoreanskt flickband när jag googlar. Hur får jag reda på hur den kommer att påverka mig på bästa sätt?
Citera
2013-11-06, 22:56
Medlem
KJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregurtdenstore
Tack för svaret. Jag är dock ej kemist och förstår mig inte på molekyler och atomer .

Men om jag till exempel vill ha reda på vad 2NE1 är för något hur går jag bäst till väga utan några som helst kemikunskaper? Får bara upp bilder på sydkoreanskt flickband när jag googlar. Hur får jag reda på hur den kommer att påverka mig på bästa sätt?
Googla "2NE1 drug" eller liknande. Forumet Bluelight brukar vara först med att diskutera nya substanser, om det du söker är nästan helt okänt så finns det nog en tråd om det där.
Citera
2013-11-06, 23:16
Medlem
Finntoks avatar
Okej jag fattar, jag har dock inget att bidra med förutom:

2NE1 - Cannabinoid
AKB-48 - Cannabinoid
AKB-48f - Cannabinoid
5f-AKB48 - Cannabinoid
STS-135 - Cannabinoid
PB22 - Cannabinoid
5f-PB22 - Cannabinoid
SDB-006 - Cannabinoid
Pyrazolam - Benzo

Antar att du kan posta alla inlägg på förstasidan och kategorisera dom som ovan nämnde sen när du fått tillräckligt med inlägg.
Citera
2013-11-06, 23:49
Medlem
Gregurtdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finntok
Okej jag fattar, jag har dock inget att bidra med förutom:

2NE1 - Cannabinoid
AKB-48 - Cannabinoid
AKB-48f - Cannabinoid
5f-AKB48 - Cannabinoid
STS-135 - Cannabinoid
PB22 - Cannabinoid
5f-PB22 - Cannabinoid
SDB-006 - Cannabinoid
Pyrazolam - Benzo

Antar att du kan posta alla inlägg på förstasidan och kategorisera dom som ovan nämnde sen när du fått tillräckligt med inlägg.

Eh hur går jag till väga för att ''posta alla inlägg på förstasidan''
Citera
2013-11-07, 11:39
Medlem
Finntoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregurtdenstore
Eh hur går jag till väga för att ''posta alla inlägg på förstasidan''

Du kontaktar en moderator.
Citera
2013-11-07, 18:56
Medlem
Gregurtdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finntok
Du kontaktar en moderator.

Okej tack.

Jag har nu kontaktat en moderator.

Om om någon annan vill bidra så är det bara att posta!
Citera
2013-11-08, 00:39
Medlem
khrysothemiss avatar
men, det brukar finnas en "STORA TRÅDEN OM X" för de flesta, och om du letar upp dom så vet du ju vad det är...

dvs i benzoforumet kommer alla droger vara benzo, i hallucinogenforumet hallucinogener, osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in