• 1
  • 2
2013-11-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuskaren
Jag har precis gjort samma sak som dig, så jag förstår vad du menar.

Pappret som det står bankens exemplar på ska du skriva under och lägga in kuvertet som du också borde ha fått. Det som det står svarspost eller liknande på. Sen är det bara att posta det och vänta, inom några dagar kommer du få hem bankkortet som du kan använda överallt, men får dubbel bonus om du använder det hos ica.
"Uppgifter om beviljat bankkort. Ica bankkort kortvarigt ordinarie pris f n tjugo kronor per månad." betyder att det kommer kosta 20kr per månad om du slutar att vara student, men så länge du är student kommer det att vara gratis.
Kanon! Jättebra, tack så mycket!

Sen när jag slutar som student kan jag avsluta att vara kund hos de. Så jag slipper betala tjugo kronor, eller?

Skall jag alltså endast fylla i bankens exemplar och behålla det andra (kundens exemplar)

Vad menar du med överallt?

Jag har ju redan fått ett student kort som jag kan använda nästintill överallt.

Jag trodde att detta var endast inom Ica?

Hmm...

Tack på förhand!
Citera
2013-11-09, 20:17
Medlem
Nu har jag registrerat och postat brevet.

För några dagar sedan. Jag kommer att få kortet så småningom.

Jag gick till Ica nyligen utan student kort. Min orginala kort fungerade inte på ICAs kortmaskin (Eller vad man nu skall kalla det)

Kan detta bero på att jag har beställt hem denna studentkorridor, eller var det bara slumpmässigt?

I så fall, varför hände detta?

Tack på förhand!
Citera
2013-11-10, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinnar
Nu har jag registrerat och postat brevet.

För några dagar sedan. Jag kommer att få kortet så småningom.

Jag gick till Ica nyligen utan student kort. Min orginala kort fungerade inte på ICAs kortmaskin (Eller vad man nu skall kalla det)

Kan detta bero på att jag har beställt hem denna studentkorridor, eller var det bara slumpmässigt?

I så fall, varför hände detta?

Tack på förhand!

Mest troligen har de registrerat dig för ett nytt kort och därmed är ditt gamla ogiltigt. Hade ett liknande problem där jag drog mitt tillfälliga ICA kort och kunde efter det inte alls betala med kort i kassan.

Visade sig senare att mitt kort hade kommit hem och därför kunde jag inte bruka mitt tillfälliga längre, så kan tänka mig att det är ett liknande problem!

Mvh
Citera
2013-11-10, 10:15
Medlem
fuskarens avatar
Citat:
Kanon! Jättebra, tack så mycket!

Sen när jag slutar som student kan jag avsluta att vara kund hos de. Så jag slipper betala tjugo kronor, eller?

Skall jag alltså endast fylla i bankens exemplar och behålla det andra (kundens exemplar)

Vad menar du med överallt?

Jag har ju redan fått ett student kort som jag kan använda nästintill överallt.

Jag trodde att detta var endast inom Ica?

Hmm..

Tack på förhand!
Det är ett mastercard, så du kan använda det som ett vanligt bankkort var som helst. Studentrabatterna fungerar bara på ica.
Ja precis, när du inte är student längre är det bara att säga upp avtalet om du inte vill betala.
Citera
2013-11-10, 10:28
Medlem
annasmulans avatar
Jag skaffade ICA student bara för några veckor sen och ville bara ha kortet för att kunna dra rabatten och sen betala med ett annat kort, men jag fick ICA bank automatiskt! Alltså mastercard-kortet. Så nu har jag två bankkort (suck). Dessutom kan man tydligen inte byta kod på kortet så jag har alltid med mig koden i plånboken, hur bra är det liksom?!

Sen fick jag också en bankdosa med ytterligare en fyrsiffrig kod för att kunna logga in på ICA banken.
Citera
2013-11-11, 16:30
Medlem
Okej. Jag har skickat brevet sedan i torsdags (Tror jag att det var)

Har ännu inte fått nån kort från de, och jag kan inte använda mitt orginala kort på ICA. Är detta normalt, eller har det blivit nåt fel?

Tack på förhand!
Citera
2013-11-14, 12:52
Medlem
Nu har jag också fått en bankdosa, men inte koden. Hur vet man vad det är för kod?

Jag fick inte heller nån ny kod till min Ica bankkort. Hur skall man få veta det. Eller är det kanske det gamla koden, detsamma kod som jag använder med mitt orginala kort?

Om inte, hur skall jag få veta vad det är för kod?
Citera
2013-11-15, 15:37
Medlem
annasmulans avatar
Citat:
Nu har jag också fått en bankdosa, men inte koden. Hur vet man vad det är för kod?

Jag fick inte heller nån ny kod till min Ica bankkort. Hur skall man få veta det. Eller är det kanske det gamla koden, detsamma kod som jag använder med mitt orginala kort?

Om inte, hur skall jag få veta vad det är för kod?

Du kommer få brev från Ica med koder för att de inte ska komma samtidigt som dosan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in