2013-11-06, 13:58
Medlem
Jag skulle vilja ordna ett eget moln hemma som jag kan nå via en app och gärna program när jag sitter vid datorn. Jag har en snabb lina, behöver en stor snabb hårddisk (nas) som jag kan koppla in i routern antar jag? Men hur gör jag all min lagring nåbar från tex iPhone ?
Citera
2013-11-06, 14:03
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majsan112
Jag skulle vilja ordna ett eget moln hemma som jag kan nå via en app och gärna program när jag sitter vid datorn. Jag har en snabb lina, behöver en stor snabb hårddisk (nas) som jag kan koppla in i routern antar jag? Men hur gör jag all min lagring nåbar från tex iPhone ?

Finns appar för detta, t.ex OwnCloud som kräver en egen server med stöd för PHP.

Eller SelfCloud där du använder din egen dator som server.

Vissa tillverkare, t.ex D-Link har egna appar för Android vad jag vet, som tillåter en att komma åt sin NAS utifrån. Inbyggd serverfunktion i hårddisken alltså.
Vet inte hur det ser ut på Iphonesidan, men det kan man lätt kolla upp inför köp.
Citera
2013-11-06, 14:26
Medlem
kör själv owncloud funkar fint, automatisk backup osv... men har du iphone... är du typ tvingad till deras måln, Det är klart owncloud funkar till iphone med men då får du ladda upp det du vill manuellt osv..
Citera
2013-11-07, 16:27
Medlem
Vilken gigabit nas tar Php? Alla?
Citera
2013-11-07, 16:40
Medlem
PrettySneakys avatar
Jag tycker att bit torrent sync fungerar bra..
Citera
2013-11-07, 16:49
Medlem
Mäter denna sida troughtputen på nätverkskortet? http://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-charts/view
Citera
2013-11-08, 16:21
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Fildelning -> Nätverk och datorkommunikation

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem