Citat:
Ursprungligen postat av
Tamii
Hej, nu är det så att utöver alla vanliga räkningar så hade jag en datorräkning som skulle betalas på 14 000kr denna månaden, denna räkningen är redan försenad då jag bytt adress och räkningen kom till fel adress först. då min flickvän tappat sin plånbok med alla ID-handlingar har jag fått betala alla gemensamma räkningar och har därför inte pengar över till att betala datorräkningen.
Går detta att lösa? kan t.ex. min tjej gå och föra över utan legitimation om hennes far följer med, på samma sätt som när hon ska skaffa legitimation ? vi hinner inte vänta på att hon ska få legitimation, då har redan räkningen kommit till inkasso.
företaget som skickat fakturan vill troligtvis inte skjuta upp den mer än de redan gjort pga missad betalning.
Eller så ringer du och helt enkelt ber företaget skjuta upp betalningen för räkningen, beter mig sig på ett trevligt sätt är det sannerligen inga problem.
Har personligen skjutit upp flertalet räkningar under knapra månader och inga har haft några problem med det någon gång. Tvärtom så är de glada över att få sina pengar och samtidigt kunna hjälpa sina kunder.
Mvh