Låter som en väldigt fin upplevelse. Det är underligt att drömma att man tar droger, jag har själv drömt att jag trippat vid ett flertal tillfällen. Den mest minnesvärda gången kommer jag inte ihåg var jag var eller vad jag gjorde, men vid ett tillfälle i drömmen kom tanken "Men vafan, jag trippar ju!". De OEVs jag upplevde i drömmen var som en färgglad fraktalgegga som jag behövde kämpa mig igenom, ungefär som när man går i vatten. Utöver det minns jag ingenting från den drömmen.
I en annan dröm har jag dock upplevt egoupplösning, då var jag någon slags pilot i ett litet rymdskepp bland en massa andra rymdskepp, och jag upplevde total samhörighet med allt annat, och mening med det jag gjorde. Hade en väldigt mystisk känsla när jag vaknade, och kände mig smått euforisk under den dagen. Och nej, jag är inte direkt något fan av Star Trek, Star Wars eller dylikt, detta kändes mer som hämtat från mina psykedeliska upplevelser än de science fiction filmer jag sett.
Måste även tillägga att cannabis ofta förekommer i mina drömmar, trots att jag inte röker så mycket. Och numera röker jag till 99% av gångerna i joint, men det roliga är att jag aldrig lyckats rulla en joint i en dröm, alltid är det något fel på rökat, fel på pappret, för blåsigt eller bara allmänt sådär allmänt jävligt så att det inte går att rulla.
Minns att Terrence McKenna pratar om att han rökt DMT i sina drömmar och haft en DMT-upplevelse likt de han upplevt i "vaket" tillstånd. Så till vida att han inte bara hittar på är det onekligen intressant.