2013-11-06, 00:02
Medlem
Vindlings avatar
Hej. Tänkte berätta om något väldigt speciellt jag upplevde förra natten. Jag drömde om en psykedelisk resa. En fantastiskt vacker, insiktsfull och egoupplösande sådan. Jag har aldrig varit med om något liknande. Drömmen var väldigt verklig. Jag kan återkalla de känslor av kärlek och frid jag kände genom att minnas den.

Detta skrev jag ner så fort jag mindes:
Citat:
Drömde om en psykedelisk upplevelse. Väldigt verkligt. Plats: gamla lägenheten fast annorlunda. Storslagen utsikt mot universum.
Upplevelsen: allt föll på plats. Jag blev ett med universum. Jag förstod sanningen och hur jag var en del i ett oändligt vackert kretslopp. Eller ska man säga utveckling, fast en utan början och slut? Jag är på rätt plats.
Oändlig kärlek. Lycka. Frid.

Är det någon som upplevt något liknande?
Citera
2013-11-06, 00:06
Medlem
Lsd tomte
Citera
2013-11-06, 00:19
Medlem
Sjograss avatar
Låter som en väldigt fin upplevelse. Det är underligt att drömma att man tar droger, jag har själv drömt att jag trippat vid ett flertal tillfällen. Den mest minnesvärda gången kommer jag inte ihåg var jag var eller vad jag gjorde, men vid ett tillfälle i drömmen kom tanken "Men vafan, jag trippar ju!". De OEVs jag upplevde i drömmen var som en färgglad fraktalgegga som jag behövde kämpa mig igenom, ungefär som när man går i vatten. Utöver det minns jag ingenting från den drömmen.

I en annan dröm har jag dock upplevt egoupplösning, då var jag någon slags pilot i ett litet rymdskepp bland en massa andra rymdskepp, och jag upplevde total samhörighet med allt annat, och mening med det jag gjorde. Hade en väldigt mystisk känsla när jag vaknade, och kände mig smått euforisk under den dagen. Och nej, jag är inte direkt något fan av Star Trek, Star Wars eller dylikt, detta kändes mer som hämtat från mina psykedeliska upplevelser än de science fiction filmer jag sett.

Måste även tillägga att cannabis ofta förekommer i mina drömmar, trots att jag inte röker så mycket. Och numera röker jag till 99% av gångerna i joint, men det roliga är att jag aldrig lyckats rulla en joint i en dröm, alltid är det något fel på rökat, fel på pappret, för blåsigt eller bara allmänt sådär allmänt jävligt så att det inte går att rulla.

Minns att Terrence McKenna pratar om att han rökt DMT i sina drömmar och haft en DMT-upplevelse likt de han upplevt i "vaket" tillstånd. Så till vida att han inte bara hittar på är det onekligen intressant.
Citera
2013-11-06, 10:59
Medlem
khrysothemiss avatar
mäktigt! jag brukar tänka mycket på vad jag drömmer och så. hade vädligt gärna haft en liknande dröm...

en gång för länge sedan drömde jag att hela världen löstes upp, det kom en vit "våg" av total tomhet som suddade ut allt i sin väg, och när jag blev träffad så gjorde det mycket ont, men bara väldigt kort. Sedan var det bara vitt och stilla, och sentimentalt på något skumt sätt, i vad som kändes som flera år.
Citera
2013-11-06, 19:41
Medlem
Vindlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Låter som en väldigt fin upplevelse. Det är underligt att drömma att man tar droger, jag har själv drömt att jag trippat vid ett flertal tillfällen. Den mest minnesvärda gången kommer jag inte ihåg var jag var eller vad jag gjorde, men vid ett tillfälle i drömmen kom tanken "Men vafan, jag trippar ju!". De OEVs jag upplevde i drömmen var som en färgglad fraktalgegga som jag behövde kämpa mig igenom, ungefär som när man går i vatten. Utöver det minns jag ingenting från den drömmen.

I en annan dröm har jag dock upplevt egoupplösning, då var jag någon slags pilot i ett litet rymdskepp bland en massa andra rymdskepp, och jag upplevde total samhörighet med allt annat, och mening med det jag gjorde. Hade en väldigt mystisk känsla när jag vaknade, och kände mig smått euforisk under den dagen. Och nej, jag är inte direkt något fan av Star Trek, Star Wars eller dylikt, detta kändes mer som hämtat från mina psykedeliska upplevelser än de science fiction filmer jag sett.

Måste även tillägga att cannabis ofta förekommer i mina drömmar, trots att jag inte röker så mycket. Och numera röker jag till 99% av gångerna i joint, men det roliga är att jag aldrig lyckats rulla en joint i en dröm, alltid är det något fel på rökat, fel på pappret, för blåsigt eller bara allmänt sådär allmänt jävligt så att det inte går att rulla.

Minns att Terrence McKenna pratar om att han rökt DMT i sina drömmar och haft en DMT-upplevelse likt de han upplevt i "vaket" tillstånd. Så till vida att han inte bara hittar på är det onekligen intressant.

Kul att det finns fler som upplevt liknande fenomen! Efter min upplevelse tvivlar jag inte en sekund på McKennas DMT drömmar, måste se om kan hitta mer info om detta. Verkligen ett häftigt fenomen! Har haft andra väldigt djupa och speciella drömmar som inte var psykedeliska på samma sätt. Som när jag mötte två människoformade ljusorber i ett blått tomrum och kommunicerade med dem.

Haha man vet ju hur det är när man bara inte KAN göra en viss grej i en dröm. Som när jag skulle åka till en grannplanet som hette något norskt men så glömde jag hela tiden massa saker (hörlurar, mobilen och sånt. lol). Missade rymdskeppet

Citat:
Ursprungligen postat av khrysothemis
mäktigt! jag brukar tänka mycket på vad jag drömmer och så. hade vädligt gärna haft en liknande dröm...

en gång för länge sedan drömde jag att hela världen löstes upp, det kom en vit "våg" av total tomhet som suddade ut allt i sin väg, och när jag blev träffad så gjorde det mycket ont, men bara väldigt kort. Sedan var det bara vitt och stilla, och sentimentalt på något skumt sätt, i vad som kändes som flera år.

Det med stillheten känner jag igen från min dröm!
Citera
2013-11-07, 10:16
Medlem
Har drömt otaligt många gånger om hur det blir riktigt riktigt trippigt!

Det kan ha börjat med att saker blir galnare och galnare och allt verkligare än i vaket tillstånd. Konstiga ansikten och varelser kommer fram.
Jag kan till och med drömma gamla drömmar jag drömt förut, där samma plats och händelse äger rum men nu är "uppgraderad", både att det är trippigare och att det är som om det gått lång tid sedan jag sist besökte platsen/händelsen.

Ibland har jag drömt att jag tagit svamp och liknande och då har det blivit trippigt efter.
Andra gånger har jag kastats ut i det utan att ha drömt att tagit någon hallucinogen, då är det som att hvudet lyfts upp och blivit lätt och allt snurrar fortare och fortare!
Citera
2013-11-07, 10:17
Medlem
När drömmarna känns verkligare än det vakna tillståndet kan man ju börja undra vilket av dom som bör kallas för vaket...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in