2013-11-05, 16:24
Medlem
A tja, som sagt. min speldata som är idag 2 år gammal. Likadant som när den var ny. blev skitseg efter kanske 1 månad då jag formaterat om hela datan vilket jag gjort kanske 10 gånger med den. Hur som helst så blev det värre nu. Har knappt något skit alls, mycket utrymme osv men datan är så otroligt seg att det tar cirka 2 minuter att öppna en mapp, gå in på internet, öppna "den här datorn" Eller vad fan som helst. och på tal om att starta upp internetsida eller så ska vi inte ens tala om.
Finns det någon super duktig nisse här ute som hört talas om detta syndrom och vet hur man ska gå tillväga bortsett från att skicka ut datorn via fönstret vilket jag snart gör. Tack på förhand
Citera
2013-11-05, 16:27
Medlem
uppdatera alla drivrutiner =)
Citera
2013-11-05, 16:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vilket operativsystem använder du i din "data"?
Citera
2013-11-05, 16:47
Medlem
kör på windows 7, och ja. Alla drivrutiner.
Citera
2013-11-05, 16:58
Medlem
Strychnos avatar
Rensa systemet på virus, Trojaner och dylik malware,
Det kan vara en anledning till att windows är segt.

Ladda ner och använd dessa Antimalware program.
Adwcleaner
Junkware Removal Tool
Malwarebytes Antimalware free

Det är oxå väldigt bra att ladda ner och installera Ccleaner
För att rensa registret och diskutrymmet från annat skräp och problem som uppstått.

Se till att ha ett bra antivirusprogram!
Ladda ner och installera Avast Antivirus,
Sedan skaffar du denna Gratis Avast Licensen.
Alternativt så laddar du ner Bitdefender Free Antivirus.

Och naturligtvis så får du se till att alla drivrutiner är uppdaterade och fungerar korrekt.
Citera
2013-11-05, 17:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plazmakill
kör på windows 7, och ja. Alla drivrutiner.

Kanske en uppgradering på hårdvaran?
Citera
2013-11-05, 17:15
Medlem
1FFs avatar
Citat:
A tja, som sagt. min speldata som är idag 2 år gammal. Likadant som när den var ny. blev skitseg efter kanske 1 månad då jag formaterat om hela datan vilket jag gjort kanske 10 gånger med den. Hur som helst så blev det värre nu. Har knappt något skit alls, mycket utrymme osv men datan är så otroligt seg att det tar cirka 2 minuter att öppna en mapp, gå in på internet, öppna "den här datorn" Eller vad fan som helst. och på tal om att starta upp internetsida eller så ska vi inte ens tala om.
Finns det någon super duktig nisse här ute som hört talas om detta syndrom och vet hur man ska gå tillväga bortsett från att skicka ut datorn via fönstret vilket jag snart gör. Tack på förhand

Det var ett något rörigt inlägg men menar du att din dator varit seg sedan första formateringen för nästan 2 år sedan men nu vid senaste formateringen som var rätt nyligen så blev den segare än någonsin ?

Om ovanstående stämmer så borde du ha utnyttjat garantin långt tidigare för då är något fel på datorn , 10 formateringar kan inte gå fel om du nu menar ominstallation med formatering .

Är det en laptop eller stationär ?
Citera
2013-11-05, 17:33
Medlem
Citat:

Du kan alltid göra ett nytt konto i Windows, och använda det vilket är ett alternativ.
Pröva o se om det blir bättre!
Citera
2013-11-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det var ett något rörigt inlägg men menar du att din dator varit seg sedan första formateringen för nästan 2 år sedan men nu vid senaste formateringen som var rätt nyligen så blev den segare än någonsin ?

Om ovanstående stämmer så borde du ha utnyttjat garantin långt tidigare för då är något fel på datorn , 10 formateringar kan inte gå fel om du nu menar ominstallation med formatering .

Är det en laptop eller stationär ?
Nä alltså, jag har aldrig tänkt på att det skulle vara fel på själva datorn. Utan att jag lyckats fyllt den med skit hela tiden med alla spel som jag haft och när jag laddat ner. Tänk också på att jag menar inte bokstavligen 10 gånger, hehe. Men nästan! Och det har gått cirka 2 år sen jag köpte den om inte mer. Men jag ska testa med alla dessa skumma program. Kan tillägga att jag sitter på en ssd hårddisk som windows är installerat på men datorn ska endå bli så jävla seg efter ett tag. Och ja, en stationär!
Senast redigerad av plazmakill 2013-11-05 kl. 22:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in