• 1
  • 2
2013-11-05, 15:33
Medlem
Nidexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaliberWille
Nej... Bara nej... Varför skulle man vilja ha en snusgrop? Känns inte som du har tänkt igenom det hära riktigt.
Man behöver snusgrop för att snusa lös...

OT: Det är ingen fara, dock väldigt äckligt imo.
Citera
2013-11-05, 15:52
Medlem
kaliberWilles avatar
Jaha, haha okej. Det hade jag faktiskt ingen aning om.
Ursäkta.

Då är det fan bara att snusa på tills det platsar bra. Gick ganska snabbt för mig.
Citera
2013-11-05, 16:14
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Vågar påstå att kaustiksoda gör jobbet lika bra ;-) Det har nämligen använts tidigare och håller även det livsmedelskvalitet
Det är direkt skadligt eftersom det är starkt frätande.
Är det inte målarsoda du menar? Det är Natriumkarbonat.

Snusgrop får man av att snuset trycker mot läpp och käkben, inte av nåt
frätande.

Efter 30 års snusande så har man ett skafferi under läppen.
Senast redigerad av Avva66 2013-11-05 kl. 16:22.
Citera
2013-11-05, 19:01
Medlem
Cornholio.s avatar
Bara dom coola killarna här på forumet har snusgrop.
Citera
2013-11-05, 19:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Skaffa grop i egen takt istället. Låt snuset göra jobbet.
Citera
2013-11-05, 22:03
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Bara dom coola killarna här på forumet har snusgrop.
Tackar.
Citera
2013-11-05, 23:53
Medlem
TbwzMukkas avatar
Att lägga till extra salt i snuset kommer inte att ge snabbare snusgropar. Det är inte koksaltet som fräter på tandköttet utan främst natriumhydroxid, med flera ämnen som finns i snus.
Citera
2013-11-06, 05:27
Medlem
Nidexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TbwzMukka
Att lägga till extra salt i snuset kommer inte att ge snabbare snusgropar. Det är inte koksaltet som fräter på tandköttet utan främst natriumhydroxid, med flera ämnen som finns i snus.
Nja, man får snusgrop av att snuset trycker mot läppen och käkbenet, inte direkt av att det är frätande.

OT: Ha snus inne 24/7 så får du snusgrop så småningom, kanske en månad så har du en redigt fin.
Citera
2013-11-06, 18:02
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidex
Nja, man får snusgrop av att snuset trycker mot läppen och käkbenet, inte direkt av att det är frätande.

OT: Ha snus inne 24/7 så får du snusgrop så småningom, kanske en månad så har du en redigt fin.
Det känns som om det här med snusgrop är lite utav en myt faktiskt. Känns snarare som om man lär sig att hantera lössnus så småningom. Jag har snusat i många år, främst lös och det är i alla fall min uppfattning.

Btw schysst visningsbild! Jag såg också south park avsnittet när Ike tog sig en dip skoal! Hehe schysst grejer det där.
Citera
2013-11-06, 21:43
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Det känns som om det här med snusgrop är lite utav en myt faktiskt. Känns snarare som om man lär sig att hantera lössnus så småningom. Jag har snusat i många år, främst lös och det är i alla fall min uppfattning.

Btw schysst visningsbild! Jag såg också south park avsnittet när Ike tog sig en dip skoal! Hehe schysst grejer det där.
Snusgrop är ingen myt. Fråga vilken storsnusare eller tandläkare som helst, det är ett faktum.
Citera
2013-11-07, 04:50
Medlem
Nidexs avatar
Citat:

Haha, tackar! Ska dock fixa en .gif på när han lägger in sin tuggtobak hehe.

Snusgrop är ingen myt, det blir mycket lättare att snusa lös om man har en då det inte smetas ut i hela överläppen, utan stannar kvar, iaf minns jag att mina lösprillor alltid smetade ut sig när jag började.
Senast redigerad av Nidex 2013-11-07 kl. 04:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in