2013-11-04, 15:40
Medlem
Till att börja med använder jag windows 8.1.

Helt från ingenstans för ett par veckor sen slutade steam att fungera. Jag lyckades tillslut av installera och radera filerna i felsäkert läge då datorn hävdade att jag inte hade behörighet av administratör, trots att jag använder administratör konto.

Nu går det inte att installera program på hårddisken, den säger att jag inte har behörighet till program files (86). Min SSD fungerar som vanligt och jag har tillgång till andra mappar och program på min HDD.

Hur kan jag åtgärda detta? Ingen på sweclockers har lyckats hjälpa mig.
Citera
2013-11-04, 15:48
Medlem
Testa att högerklicka på mappen och klicka på egenskaper -> säkerhet. Markera alla rutor för alla användare. Testa även att högerklicka på installationsfilen och köra den som administratör.
Citera
2013-11-04, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceefbake
Testa att högerklicka på mappen och klicka på egenskaper -> säkerhet. Markera alla rutor för alla användare. Testa även att högerklicka på installationsfilen och köra den som administratör.

Alla användare har all tillåtelse. Köra som administratör alternativet finns inte, och när jag försöker sätta det som standard på installationsfilen går de inte att kryssa i rutorna, de är bara gråa.
Citera
2013-11-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murvar
Alla användare har all tillåtelse. Köra som administratör alternativet finns inte, och när jag försöker sätta det som standard på installationsfilen går de inte att kryssa i rutorna, de är bara gråa.

Kolla dina behörigheter för användaren du är inloggad på. Bara för att den heter Administratör så behöver den inte ha de befogenheterna. Kolla så att filen du vill installera ligger i en mapp där du har tillåtelse att köra filer. Testa även att installera filen i andra mappar.

Kanske går det inte att köra den typen av installfil som administratör, men finns väl både .exe och .msi ute. Testa det. Vissa har haft problem med steam för att de inte har NetFrameWork 3.5, kan vara värt att kolla upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in