2012-12-26, 09:46
Medlem
Paijters avatar
Tack. Då skriver jag ut allt, så får vi se vad som händer.
Citera
2012-12-26, 10:37
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Tack. Då skriver jag ut allt, så får vi se vad som händer.

Efter lite googling hittade jag följande, där det framgår klart och tydligt att det du ämnar importera måste inspekteras: http://www.jetro.go.jp/en/foodex2012/seminar/pdf/cp3.pdf

Huruvida du kan komma undan med det, om du inte deklarerar, eller inte har jag ingen aning om. Jag har själv fått min väska inspekterad 1 av totalt 5 internationella flygningar till Japan, och jag skulle tro att jag inte ser ut som någon mystisk typ...
Citera
2012-12-26, 11:22
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Efter lite googling hittade jag följande, där det framgår klart och tydligt att det du ämnar importera måste inspekteras: http://www.jetro.go.jp/en/foodex2012/seminar/pdf/cp3.pdf

Huruvida du kan komma undan med det, om du inte deklarerar, eller inte har jag ingen aning om. Jag har själv fått min väska inspekterad 1 av totalt 5 internationella flygningar till Japan, och jag skulle tro att jag inte ser ut som någon mystisk typ...
Men så länge jag deklarerar det är det lugnt? Då är det värsta som kan hända att det slängs?
Citera
2012-12-28, 06:12
Medlem
Paijters avatar
Havregrynen vagdes, men det var allt. Jag öppnade upp hela vaskan for honom, men han verkade ointresserad.
Citera
2012-12-28, 11:14
Medlem
Discobands avatar
Citat:
Havregrynen vagdes, men det var allt. Jag öppnade upp hela vaskan for honom, men han verkade ointresserad.

Ha det så bra i Japan nu
Citera
2012-12-29, 22:34
Medlem
backpackas avatar
Jag och min flickvän åker till Tokyo och har tre dagar mellan den 4 januari till 7 januari!
Vi vill bo i "capsules" hostels i Tokyo.
Någon som har några bra tips på vilka som ligger bra till och inte kostar allt för mycket?
Vi kommer landa på Narita flygplats 21.00 Japansk tid, är det knöligt att ta sig in i Tokyo på kvällen?

Samt uppskattas tips för vad vi kan tänkas hitta på med så kort tid att spendera.
Just nu tänkte vi kolla shoppingen, Ueno Zoo, Tokyo sky tree, Tokyo tower, twin towers, 100 yen shops och Sony utställningen i Ginza.
Vi skippar fiskmarknaden men som sagt alla andra tips uppskattas!
Citera
2012-12-30, 07:40
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backpacka
Jag och min flickvän åker till Tokyo och har tre dagar mellan den 4 januari till 7 januari!
Vi vill bo i "capsules" hostels i Tokyo.
Någon som har några bra tips på vilka som ligger bra till och inte kostar allt för mycket?
Vi kommer landa på Narita flygplats 21.00 Japansk tid, är det knöligt att ta sig in i Tokyo på kvällen?

Samt uppskattas tips för vad vi kan tänkas hitta på med så kort tid att spendera.
Just nu tänkte vi kolla shoppingen, Ueno Zoo, Tokyo sky tree, Tokyo tower, twin towers, 100 yen shops och Sony utställningen i Ginza.
Vi skippar fiskmarknaden men som sagt alla andra tips uppskattas!
Couchsurfing? Men du kanske är för sent ute för att någon ska hinna svara?
Citera
2012-12-30, 15:34
Medlem
backpackas avatar
Citat:
Couchsurfing? Men du kanske är för sent ute för att någon ska hinna svara?

Har redan skrivit men är nog lite sent ute tror jag Vi har bokat hostel nu, Ace inn hostel Shinjuku.
Någon som har bott där, ligger det bra till?
Citera
2013-01-01, 13:52
Medlem
Huruvida det ligger bra till ar val up till var och en, men da det ligger en (1) min fran akebonobashi sta sa ligger det I alla fall valdigt centralt.
Citera
2013-01-03, 14:02
Medlem
wtyds avatar
Sitter och funderar på hur jag smidigast kan ta mig ner till Fukuoka på Kyushuu. Det alternativ som jag själv tittat på är - flyga till Tokyo och sedan flyga vidare till Fukuoka. Finns det någon annan destination som är bättre att flyga till i Japan och sen ta tåg, eller kanske rent av ta tåget från Tokyo?
Jag reser från Göteborg. Restid och kostnad är vikterna.
Citera
2013-01-03, 14:22
Medlem
Discobands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtyd
Sitter och funderar på hur jag smidigast kan ta mig ner till Fukuoka på Kyushuu. Det alternativ som jag själv tittat på är - flyga till Tokyo och sedan flyga vidare till Fukuoka. Finns det någon annan destination som är bättre att flyga till i Japan och sen ta tåg, eller kanske rent av ta tåget från Tokyo?
Jag reser från Göteborg. Restid och kostnad är vikterna.

Skulle väl kunna vara trevligt att göra en liten resa i resan om du har tid och pengar? Ta tåget från Tokyo och kanske göra ett eller ett par stopp på vägen? =)
Citera
2013-01-03, 15:13
Medlem
wtyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discoband
Skulle väl kunna vara trevligt att göra en liten resa i resan om du har tid och pengar? Ta tåget från Tokyo och kanske göra ett eller ett par stopp på vägen? =)

Nog för att jag inte har något emot att sitta på tåg och titta på landskapet, men med resväskor är jag inte säker på att det är så skoj att strutta runt. Det är alltså en flyttresa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in