Citat:
Ursprungligen postat av Sushimannen
Härligt, you will love it! Inte illa att komma in där! Jajamensan språkskola i sendai är det som gäller för min del (tidigare bott i Tokyo ett par år), sendai är en riktigt skön stad med mycket party och unga människor (samt fantastiska damer för er singlar), men det finns det garanterat i kyoto också! Har själv bara besökt kyoto två dagar och har därmed inte större koll så jag lämnar utforskandet till dig
Du har en jävla resa framför dig hursomhelst, min vän!
Förresten gubbar, ni som brukar parta till det i japan, vilken är den billigaste nomihoudain ni hittat under er tid här? De brukar ju ha lite luriga jäklar ibland, tex 800 yen fast då måste man beställa lite saker till så det blir tillslut ca 2000 en. Då tiltar man lite! Har ni några tips var man kan komma undan relativt billigt?
Nej, nu blir det lite härlig... CURRY UDON! 88 yen! Så sjukt jävla god
http://i52.tinypic.com/240yuxj.jpg

Tack för stödet! Har själv sett framemot att åka en längre tid nu, kan knappt fatta att det faktiskt kommer att ske! Så du bodde i Tokyo ett par år? Vad gjorde du då?
Till er andra på tråden, jag har hört att det finns barer, onsens osv som har skyltar där det står "Only Japanese". Är det någon som har stött på dessa eller? Är de vanliga?