2010-06-13, 18:33
Medlem
det finns väl en utbildningsdel på detta forumet, kan ni inte ta det där istället, i reseforumet så diskuterar vi resor.
Citera
2010-06-13, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
Någon som är insatt ang stipendium? vad som man kan söka (åker om 15 dagar) nu eller när man kommer fram samt vad man måste göra.

Extra pengar är alltid bra

Att söka stipendium är en hel vetenskap i sig, och man ska ofta söka flera månader i förväg. Tyvärr.
Citera
2010-06-14, 13:41
Medlem
Big-smiles avatar
Sådär ja, sticker hemifrån om 30 minuter. Tar bussen till Göteborg. I morgon går planet och onsdag morgon landar jag på Narita flygplats strax utanför Tokyo.

Kameran i högsta hugg.
Citera
2010-06-14, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big-smile
Sådär ja, sticker hemifrån om 30 minuter. Tar bussen till Göteborg. I morgon går planet och onsdag morgon landar jag på Narita flygplats strax utanför Tokyo.

Kameran i högsta hugg.
Regnperioden hälsar dig varmt välkommen
Citera
2010-06-14, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Big-smile

Kameran i högsta hugg.

Posta länk här sen till blog eller liknande där vi kan följa med på din resa i bilder sen
Citera
2010-06-15, 21:33
Medlem
PolkaMans avatar
Hej!
Jag är i Japan atm och har ett problem. Jag har ingen sill och vill ha det tills midsommarafton. Vet någon om jag kan få tag på det någonstans eller om det går att beställa det hit? Jag tänkte att jag kunde besöka IKEA men jag hittar inte att de säljer sill på IKEAs hemsida...
Citera
2010-06-15, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolkaMan
Hej!
Jag är i Japan atm och har ett problem. Jag har ingen sill och vill ha det tills midsommarafton. Vet någon om jag kan få tag på det någonstans eller om det går att beställa det hit? Jag tänkte att jag kunde besöka IKEA men jag hittar inte att de säljer sill på IKEAs hemsida...
Har sett sill på IKEA i Shin-Yokohama de gånger jag varit där. Var kanske ett år sedan, men de lär väl ha det fortfarande.
Citera
2010-06-16, 03:57
Medlem
aleisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidoriPunch
Har sett sill på IKEA i Shin-Yokohama de gånger jag varit där. Var kanske ett år sedan, men de lär väl ha det fortfarande.

Jepp. Tre sorter. Inget höjdarutbud, men det matchar väl efterfrågan. Dill, lök och inlagd.
Citera
2010-06-16, 16:48
Bannlyst
Yes! Hela min familj ska åka till Japan nu i sommar. Vi ska besöka Zen-buddiska tempel m.m.
Citera
2010-06-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aleister
Jepp. Tre sorter. Inget höjdarutbud, men det matchar väl efterfrågan. Dill, lök och inlagd.
Där ser man. Har du testat dem? OK substitut till det som finns i Sverige? Man ska väl inte ha för höga krav så man kanske skulle överväga en vända förbi.
Citera
2010-06-17, 05:58
Medlem
Citat:
Där ser man. Har du testat dem? OK substitut till det som finns i Sverige? Man ska väl inte ha för höga krav så man kanske skulle överväga en vända förbi.
lok resp en annan sort som inte var dill (om den nu hette inlagd kommer jag inte ihag) ar val sisadar. framforallt tror jag problemet mer ar att det ar lag kvalitet pa fisken, an att den skulle vara annorlunda smaksatt fran inlagd sill som saljs i sverige. kom dock ihag att smaken ar som andalyktan, sa kanske du ar mer fortjust i den and jag ar!
Citera
2010-06-17, 11:16
Medlem
Big-smiles avatar
Citat:
Regnperioden hälsar dig varmt välkommen

Jag trodde jag skulle avlida när jag klev ut från flygplatsen. Jag hade visserligen läst att det skulle vara fuktigt, men att det skulle vara som en tropisk regnskog trodde jag inte, svetten bara rann, så där blev jag lite förvånad...

Citat:
Posta länk här sen till blog eller liknande där vi kan följa med på din resa i bilder sen

Jag har tyvärr ingen blogg, och kommer nog inte skapa någon heller, så det här får väl bli min blogg antar jag.

Edit: Försökte åtgärda lite stavfel samt lagt en spoiler runt inlägget som blev lite långt.

Ska se om jag kan försöka ladda upp några bilder nu på plats. Om inte annat så ska det i alla fall bli någon video när vi kommer hem till Sverige igen.
Senast redigerad av Big-smile 2010-06-17 kl. 11:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in