Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-11-04, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastroferna
Tror det finns lika många definitioner av ett lyckligt liv som det finns individer.
I mitt liv just nu är jag mest när jag umgås med vänner och familj, åker/pillar med gamla bilar och lyssnar på raggermusic. En eller två öl till helgen samtidigt som någon av dessa aktiviteter gör heller inte något.
Sen är jag på god väg att uppnå ett av mina största mål som jag har just nu.

Vad är "raggermusic"? Kan man bli lycklig av det?
Citera
2013-11-04, 18:39
Medlem
katastrofernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Vad är "raggermusic"? Kan man bli lycklig av det?
Rockabilly, gammal rock'n' roll, osv, även kallat raggarmusik. Ja musik kan göra mig lycklig.
Citera
2013-11-05, 02:18
Medlem
BullensKorvs avatar
Lyckan kommer lyckan går. Har du tur och skicklighet i levnadskonst blir ditt liv lyckligare och vice versa. Eller hur? Jag är säker.
Citera
2013-11-05, 02:29
Medlem
det går inte att uppnå lycka för hela livet, om man inte lär sig att acceptera allt, ALLT
men det är ju sjukt svårt i dagens samhälle
Citera
2013-11-06, 00:18
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantico
det går inte att uppnå lycka för hela livet, om man inte lär sig att acceptera allt, ALLT
men det är ju sjukt svårt i dagens samhälle
Man accepterar verkligheten, för sin egen skull. Man tjänar absolut ingenting i att önska att läget vore annorlunda än det är, även om det ibland är svårt. Det är enklast att släppa ältandet genom att fokusera på någonting. Somliga sitter vid datorn, andra läser och vissa utövar mindfulness. Man mår bäst av att vara i nuet.
Citera
2013-11-12, 12:30
Medlem
För det första skall man ha en välutvecklad personlighet så att man inte lider av ångest. För det andra skall man inte sträva efter en massa saker, man skall vara nöjd med det man har.

Detta innebär att man som tidigast kan bli riktigt lycklig i 35-40 års åldern, beroende på att man innan dess måste sträva efter saker och uppnå vissa karriär mål.

All forskning visar att människor blir lyckligare (nöjdare) med åren.
Citera
2013-11-12, 13:04
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSaga
För det första skall man ha en välutvecklad personlighet så att man inte lider av ångest. För det andra skall man inte sträva efter en massa saker, man skall vara nöjd med det man har.

Detta innebär att man som tidigast kan bli riktigt lycklig i 35-40 års åldern, beroende på att man innan dess måste sträva efter saker och uppnå vissa karriär mål.

All forskning visar att människor blir lyckligare (nöjdare) med åren.
Ganska deppig sanning det, orsaken till att man blir lyckligare vid 35-40 är för att man lyckats arbeta ganska länge och även investera lite kapital så att man kan gå ner i arbetstid (detta gäller ju inte medelsvensson utan smarta människor som inser hur värdefullt tid är så de gör allt för att spara undan mycket och sluta jobba långt före pension).

Hade jag haft 250-300k/året att ta ut för evigt så hade jag aldrig arbetat, men tyvärr måste jag knega i 15-20 år beroende på lön (kan vara mycket mindre också om jag gör bra aktieklipp eller får ett mycket bra betalt arbete) för att få ihop ett kapital att förvalta och leva av....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in