2013-11-03, 03:46
Bannlyst
Jag låg och sov och vaknade nyss av att det högg till i hjärtat. Det försvann och jag sitter nu och browsar på nätet och dessa hugg kommer tillbaka. Det gör otroligt ont och jag vet inte vad det är. det är som att det sitter en klump i en åder som långsamt åker framåt men gör ont för varje gång hjärtat pumpar

Vill inte störa 112 eftersom det finns säkert nåt som är allvarligare, men vad kan detta vara? Ska jag ringa 112?
Citera
2013-11-03, 03:49
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopathy
Vill inte störa 112 eftersom det finns säkert nåt som är allvarligare, men vad kan detta vara? Ska jag ringa 112?

"Störa"? Om du går till en livsmedelsaffär och ska köpa en påse jordnötter, anser du att du stor kassörskan då? Better safe than sorry. Utöver detta kan du ringa 1177 som är sjukvårdsrådgivning av något slag, de bör kunna svara på detta. Lycka till.
Senast redigerad av TorkelTrottoarkant 2013-11-03 kl. 03:53.
Citera
2013-11-03, 03:50
Medlem
thejams avatar
"Vill inte störa"... dummaste jag hört.

Ring om du känner dig akut orolig för din hälsa?
Citera
2013-11-03, 03:52
Medlem
Dezhs avatar
bäst vore om du slutar störa oss och ringer dom istället...
Citera
2013-11-03, 04:09
Medlem
elastikmandens avatar
Vilken ålder har du? Det kan vara en väldigt viktig aspekt. Eftersom "hjärtklappning" kan vara totalt ofarligt i ung ålder, men lite knivigare om man är äldre.
Citera
2013-11-03, 09:20
Medlem
Aktivers avatar
Varför är ni så emot att han inte vill störa dem?

Det är ju riktigt bra att han är lite normal och inte gör som alla andra och ringer dit när de bryter en nagel!
Citera
2013-11-03, 14:05
Medlem
ParadiseRoads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopathy
Jag låg och sov och vaknade nyss av att det högg till i hjärtat. Det försvann och jag sitter nu och browsar på nätet och dessa hugg kommer tillbaka. Det gör otroligt ont och jag vet inte vad det är. det är som att det sitter en klump i en åder som långsamt åker framåt men gör ont för varje gång hjärtat pumpar

Din beskrivning av huggsmärta i bröstkorgen tillsammans med din föreställning om att du känner en klump i en blodåder gör mig övertygad om att dina symtom inte härstammar från hjärtat.

Matstrupsrelaterad smärta i kombination med överdriven rädsla för sjukdom och lite ångest på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in