2013-11-02, 23:05
Medlem
Som rubriken.
Jag är 25, kvinna och singel, aldrig vart särskilt förtjust i barn. Har prövat att umgås med släktingars och vänners barn men har inte tyckt att det varit så kul.

Däremot har jag alltid haft en bild av mig själv som mamma (klassiska egna barn, andras ungar), men nånstans "sen". Nu är jag ändå 25 vilket varken är urgammalt eller ungt, men jag känner att det där "sen" ligger låååååångt fram i tiden.

När kände ni att ni ville eller inte ville ha barn?
Citera
2013-11-02, 23:07
Medlem
bmwhorans avatar
Vissa hatar barn vissa älskar barn. Men om du vill ha barn så är det dags och börja
Citera
2013-11-02, 23:22
Medlem
Jag är 27 och har intalat mig själv hela min uppväxt att jag inte vill ha barn, men måste erkänna att mognad och mina medfödda gener har fått mig att ändra på mig. Dock så vill jag vara en ung mamma, så det racet är ju kört....

Singel är jag också så det blir väl inga barn här. Gillar barn dock!
Citera
2013-11-03, 00:14
Medlem
Aghartas avatar
Jag har alltid känt att jag vill ha barn, åtminstone så länge jag kan minnas. Tyvärr dröjde det väldigt länge innan jag fick barn eftersom jag var tillsammans med en kvinna som inte var lika intresserad.
Citera
2013-11-03, 00:22
Medlem
Från 25 ungefär. Tog några år till innan det äntligen var dags.
Citera
2013-11-03, 00:41
Medlem
När jag var 26 , alltid ogillat andras barn , inte känt nåt gulligull med vänners ungar men min son är ljuset i mitt liv och kommer alltid att vara det. Han föddes när jag var 28.
Citera
2013-11-03, 00:57
Medlem
Jag var över 30 när jag kände mig redo...
Citera
2013-11-03, 01:14
Medlem
Är 19 och vill ha barn nu. Ska plugga först så det får vänta några år.
Citera
2013-11-03, 02:06
Medlem
Abalams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superhemlizzz
När kände ni att ni ville eller inte ville ha barn?
Jag var 30 när jag fick reda på att min sambo var gravid. Jag hade tidigare inte reflekterat så mycket över att skaffa barn utan mest tänkt att det kommer när det kommer. Nu är min son 8 år och att ha barn är jävligt awesome!

Livet var rätt tomt innan - men det fattade man inte då.
Senast redigerad av Abalam 2013-11-03 kl. 02:23.
Citera
2013-11-03, 13:41
Medlem
Incendios avatar
Sedan alltid faktiskt. Nu föll det sig så att jag träffade en man som kände likadant och vi hade förutsättningar för att sätta igång tidigt.

Att du känner "egna barn, andras ungar" är inget konstigt. Så känner nog de flesta, tidvis i alla fall
Jag själv jobbade en hel del med barn och passade allt och allas ungar innan min egen kom och trivdes med nästan alla barn.
Nu när jag själv har en har jag svårare att bara umgås med andra barn för sakens skull utan tänker mer på "det där hade jag inte tillåtit" och sånt.

Du är 25 år och lär vara fertil ett bra tag framöver. Ingen onödig stress
Citera
2013-11-05, 14:35
Medlem
linluggs avatar
När jag var ung hade jag mer eller mindre "bestämt" mig för att skaffa barn runt 27. Nu är jag 30 och fortfarande inga barn. :/
Citera
2013-11-05, 14:39
Moderator
tobess avatar
Har väl rätt länge vetat att jag ville ha barn i något skede. Sen när jag träffade rätt person, studierna är klara och jag har ett välbetalt jobb så kändes det helt klart som rätt tid att göra slag i saken.

Sambon är nu snart i vecka 30 så bara nån månad kvar tills lillen kommer.

För mig kändes det absolut viktigt dock att ha allt annat i livet ordnat innan barnen kommer, d.v.s. stabil inkomst, bra boende, ett bra förhållande med mamman o.s.v.

Är 29, men åldern i sig spelar väl inte så stor roll för mig. Hade jag inte haft ett bra jobb eller annat på hälft nu så skulle det ha fått vänta, och skulle jag varit tillsammans med rätt person och haft det andra ordnat redan för några år sen kunde det ha blivit då.

Dock känns det som en rätt bra tidpunkt, man har hunnit med allt det där springadet på krogen och nu känns det som att man helt klart kan ta nästa steg. Hade nog inte velat missa det jag upplevt under de senaste tio åren heller för den delen.
Senast redigerad av tobes 2013-11-05 kl. 14:41.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in