2013-11-02, 14:50
Medlem
Hur kväver ni era nysningar? Undrar bara för jag nyser högt typ AAACHOOO, även bland folk och jag tycker att det är lite pinsamt.

Förklara hur ni kväver era nysningar, snälla!!!!!
Citera
2013-11-02, 14:53
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Jag håller för näsan och håller munnen stängd. Det blir en liten "innåtnysning" dock, men inte alls som annars.

För att stoppa en nysning helt, så ska du -precis när du känner den komma: Kittla med tungspetsen längst bak i gommen. Av någon konstig anledning så stoppas nysen då
Citera
2013-11-02, 14:54
Medlem
IHateYous avatar
Trycker upp tungan i gommen typ, haha går ju inte att förklara
Citera
2013-11-02, 14:55
Medlem
kalkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IHateYou
Jag skulle också förklara det på detta sätt då jag ungefär gör likadant.
Citera
2013-11-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IHateYou

Inte så svårt att förklara. Tungan upp mot gommen samt mot tänderna. Prova öppna läpparna och blås ut luft då. Det går inte. Man stänger av med tungan som en ventil. :P
Citera
2013-11-02, 15:40
Medlem
herrcarlssons avatar
Känns lite som att man nyser av en anledning och att det inte är någon vits med att kväva en nysning.
Citera
2013-11-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Känns lite som att man nyser av en anledning och att det inte är någon vits med att kväva en nysning.

Japp. Jag har nog bara försökt kväva en nysning en gång. Tyckte inte att det var något vidare trevligt. Jag släpper ut det ordentligt och högt så som man ska göra! Så länge man inte nyser 250 gånger på raken och flera gånger om dagen så är det ju inget som stör om någon nyser någon gång.
Citera
2013-11-02, 18:06
Medlem
SwAxXs avatar
Man ska inte kväva nysningar, det finns en risk att man spränger ett blodkärl i hjärnan.
Citera
2013-11-02, 18:11
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Man ska inte kväva nysningar, det finns en risk att man spränger ett blodkärl i hjärnan.

Nej, det där är bara en myt. Det är ingen fara att kväva nysningar.
Citera
2013-11-03, 09:37
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Nej, det där är bara en myt. Det är ingen fara att kväva nysningar.

Där ser man, ibland får man lära sig något nytt. Men det är ändå rätt gött att nysa ändå... Tänk er den kittlande känslan näsan, och man låter den känslan ligga kvar så länge man orkar. Tillslut så klarar man det inte längre och då exploderar det. Och som det exploderar, det är snor och slem överallt. Framförallt i den söta tjejens hår som satt framför dig i föreläsningssalen.
Citera
2013-11-03, 10:12
Medlem
Aktivers avatar
Har munnen stängd samtidigt som jag nyser, gör väldigt ont så brukar föredra att göra en utdragen nysning som låter mer som, shoooo...
Citera
2013-11-03, 13:34
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Det finns en punkt precis på toppen av lillfingret som på nåt sätt verkar vara associerad med nysning. Jag trycker där med tumnageln på båda händerna och oftast bromsar det nysningen. Punkten känns lite öm eller känslig och är lätt att hitta.

Bra knep att kunna när det är tyst minut, man kör bil i tät trafik osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in