2013-11-01, 00:46
Medlem
alltid-i-blasvaders avatar
Jag har bestämt mig att från och med imorgon och en vecka framåt. Ska jag vara ett IRL troll. Jag har en bra idé hur det ska gå till men, jag tänkte om det finns andra tips någon kan erbjuda. Är ni välkommna att göra det.
Senast redigerad av alltid-i-blasvader 2013-11-01 kl. 01:01.
Citera
2013-11-01, 01:10
Medlem
DVDGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltid-i-blasvader
Jag har bestämt mig att från och med imorgon och en vecka framåt. Ska jag vara ett IRL troll. Jag har en bra idé hur det ska gå till men, jag tänkte om det finns andra tips någon kan erbjuda. Är ni välkommna att göra det.

Kör vitlökssås på tandbortsen

Presentera dig med fel namn

Sätt höger sko på vänster fot

Sätt höger fot på vänster sko

Spela fotboll när ni ska spela spökboll

Prutta och säg prosit till dig själv

Jag kan komma på massa bra grejer för jag är redan ett IRL-troll, ja kan det där va. Fråga mig fler saker om du får problem och lycka till! Det är jättesvårt i början men sen när man lär sig blir det lättare. Kör stenhårt men pausa och var dig själv på toan för det var asjobbigt när jag bajsade i handfatet och tvättade händerna i toan. Skitsnuskigt
Citera
2013-11-01, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DVDG
Kör vitlökssås på tandbortsen

Presentera dig med fel namn

Sätt höger sko på vänster fot

Sätt höger fot på vänster sko

Spela fotboll när ni ska spela spökboll

Prutta och säg prosit till dig själv

Jag kan komma på massa bra grejer för jag är redan ett IRL-troll, ja kan det där va. Fråga mig fler saker om du får problem och lycka till! Det är jättesvårt i början men sen när man lär sig blir det lättare. Kör stenhårt men pausa och var dig själv på toan för det var asjobbigt när jag bajsade i handfatet och tvättade händerna i toan. Skitsnuskigt

Tack nr 5 ska jag tänka på men idén är att trolla folk jag inte känner alltså på stan och andra ställen. Plus 1 brukar jag redan göra jag har gett folk ryskt efternamn och förnamn och sagt att mina adoptiv föräldrar är från ryssland och jag älskar den undran dem får på ansiktet stämmer det här och man ifrågasätter ju inte någons namn....plus kan ni ge mig idéer som inte är practical utan mer samtals topic lr nåt man gör för att se hur folk reagerar
Senast redigerad av alltid-i-blasvader 2013-11-01 kl. 01:22.
Citera
2013-11-01, 02:59
Medlem
Maymons avatar
Klättra upp på en hög byggnad på stan och skrik ut att du ska ta livet av dig, erkänn sedan ett flertal mord när polisen plockar ner dig och tar in dig så verklighetstroget du kan.
Håll sedan på och driv med dom intagna på psyket så mycket som möjlig i 5 dagar innan du avslöjar dig. Det tror jag är en rolig grej.
Citera
2013-11-01, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maymon
Klättra upp på en hög byggnad på stan och skrik ut att du ska ta livet av dig, erkänn sedan ett flertal mord när polisen plockar ner dig och tar in dig så verklighetstroget du kan.
Håll sedan på och driv med dom intagna på psyket så mycket som möjlig i 5 dagar innan du avslöjar dig. Det tror jag är en rolig grej.

Har du hört talas om Sture Bergwall?

Nja, det är ju risk att det kan gå illa...
Många saknar ju humor, så man ska nog ta det lite försiktigt.

Vad hade du tänkt dig att få ut av upplevelsen?
Citera
2013-11-01, 08:39
Medlem
FSharps avatar
Jag blir så jävla förbannad på att folk inte vet vad ett troll är.
Nej, ett troll är inte att bara jävlas, ett troll handlar om att provocera!

Men nu till dig TS (of the top of my head):
* Stanna folk utanför MvDonalds och informera om att kassan längst till höger bemannas av en jude fram till xx:xx
* Stå utanför H&M och informera om att alla kläder i large är sydda av vuxna män med alla andra storlekar är sydda av barn, bara så att dom vet
* Stå utanför IKEA och anklaga folk för att vara rasister eftersom dom handlar från en butik specad med svenska flaggan
Citera
2013-11-01, 10:55
Medlem
Jag vet inte om det är en så bra plan längre för det kmr bli svårt att inte "Break character" liksom. Plus så är jag nog ett troll IRL ibland utan att jag tänker på det.
Citera
2013-11-01, 14:14
Medlem
Basfrostens avatar
Tvinna en svans, låt håret växa och sitt under en bro.
Citera
2013-11-01, 16:00
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FSharp
Jag blir så jävla förbannad på att folk inte vet vad ett troll är.
Nej, ett troll är inte att bara jävlas, ett troll handlar om att provocera!

Men nu till dig TS (of the top of my head):
* Stanna folk utanför MvDonalds och informera om att kassan längst till höger bemannas av en jude fram till xx:xx
* Stå utanför H&M och informera om att alla kläder i large är sydda av vuxna män med alla andra storlekar är sydda av barn, bara så att dom vet
* Stå utanför IKEA och anklaga folk för att vara rasister eftersom dom handlar från en butik specad med svenska flaggan

VAA NÄÄÄ MEN VAD FAN? SHIT ASSÅ!!!! Man lär sig nått nytt varje dag av små troll som alltid kliver in i en tråd dom sällan läst och ska börja bestämma. JAG BESTÄMMER VAD ETT TROLL ÄR OCH VAD DEN FÅR GÖRA!

Det finns inga troll grabben utan det är bara nått man säger och lägger in alla under som man tror ljuger eller skojar för att ljugskoja till det.
Citera
2013-11-02, 22:53
Medlem
Citat:

Kul kille

En rolig men oskyldig grej som jag tyckte om när jag var yngre var att köra "tunnelbaneteater". Man sitter och pratar med någon införstådd kompis på tunnelbanan (eller lika gärna bussen eller spårvagnen) och låter diskussionen spåra ut mer och mer, och till slut ser man hur folk som står runt omkring ser riktigt besvärade ut.

Typ, börja snacka helt normalt om att du var på fest förra helgen, och sen spårar det ut med morbror Pontus som kommer förbi och bjuder tjejerna på kokain, till slagsmål i trädgården mellan fyra Sverigedemokrater och en vänsterpartist som drar fram en machete ur ryggsäcken, till metrosexuell ormgrop på taket medan polisen kommer förbi och misslyckas arrestera folk därför att dom får skrattattack och till slut joinar gropen. Typ sånt. Om man börjar seriöst och håller masken rätt igenom så tror andra människor helt uppenbarligen att allting är sant, och då ser dom extremt obekväma ut. Sånt tyckte jag var roligt
Citera
2013-11-03, 00:42
Medlem
rEEgs avatar
Citat:

Du kan alltid klä ut dig till t.ex konduktör och stå och dansa eller göra nåt annat skevt på tåget.
Eller slå ihop trollning med skoj och ta betalt i kontant på tåget "för maskinen är trasig, sj duvet.." medans du har en standupshow typ. Bedrägeri och trollning liksom
Citera
2013-11-03, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whaaam
Kul kille

En rolig men oskyldig grej som jag tyckte om när jag var yngre var att köra "tunnelbaneteater". Man sitter och pratar med någon införstådd kompis på tunnelbanan (eller lika gärna bussen eller spårvagnen) och låter diskussionen spåra ut mer och mer, och till slut ser man hur folk som står runt omkring ser riktigt besvärade ut.

Typ, börja snacka helt normalt om att du var på fest förra helgen, och sen spårar det ut med morbror Pontus som kommer förbi och bjuder tjejerna på kokain, till slagsmål i trädgården mellan fyra Sverigedemokrater och en vänsterpartist som drar fram en machete ur ryggsäcken, till metrosexuell ormgrop på taket medan polisen kommer förbi och misslyckas arrestera folk därför att dom får skrattattack och till slut joinar gropen. Typ sånt. Om man börjar seriöst och håller masken rätt igenom så tror andra människor helt uppenbarligen att allting är sant, och då ser dom extremt obekväma ut. Sånt tyckte jag var roligt

Det där var ett super bra förslag tack och jag är super tung på att hitta på sjuka historier on the spot en del mer troliga andra inte.... https://www.flashback.org/t2250892 den här är från idag och jag skrev den efter att jag sett en hund medans jag stod och rökte en cigg
Senast redigerad av alltid-i-blasvader 2013-11-03 kl. 00:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in