2013-10-31, 23:32
Medlem
Energiknippes avatar
Har läst ett flertal trådar, bla https://www.flashback.org/t2249749 men det står inte vad man kan få för roligt skit för att slippa smärtan.

Jag har vanligtvis inga problem med smärta, har sysslat med diverse kampsporter och annat som gör att man får ordentligt ont, men har alltid haft en djälva issue mot just tandläkare. Den där satans borren perentrerar smärtan ända upp i hjärnan, tar hellre en bruten arm eller en ordentlig käftsmäll 7 dagar i veckan.

Men, nu är det kört. Har inte varit hos tandläkaren på 10 år men i morgon är det dags pga en satans kindtand som dödar mig. Svettningar, hjärtklappning och "stötar" är bara det lilla.

Så, vad kan jag vänta mig? Det är en privat inrättning. Jag har förstått att man inte får bli nedsövd, lustgas a´la USA verkar också vara off the market... so what? En pissig bedövningsspruta rätt in i tandköttet?

Just nu är jag full men det kan jag ju inte vara i morgon. Kan man dra i sig ipren/alvedeon 30 min innan besök eller kan det stöka till något? Vill ju gärna inta pajja levern eller liknande...
Citera
2013-10-31, 23:36
Medlem
Snoddlans avatar
Jag blev sövd när jag skulle fixa massa i käften (dra ut osv), får lustgas varje gång.
Citera
2013-10-31, 23:37
Medlem
Men om dom ska göra något ingrepp eller laga så lär du få bedövningsspruta såklart.
Citera
2013-10-31, 23:38
Medlem
sven33s avatar
Du kan bli både sövd och få lustgas i Sverige men framförallt det första bör man boka in i förväg. Ipren och Alvedon kommer inte påverka sådan smärta så det kan du låta bli.
Citera
2013-10-31, 23:45
Medlem
Energiknippes avatar
OK, tack. Ipren och annat är avskrivet med andra ord. Dessvärre antar jag att sprit går samma väg

Beställde bara en tid utan att ställa frågor, höll på att svimma av smärta och det var nummer #5 som kunde skaffa en tid inom 24h så det vara bara att spela med. Men, det finns kanske chans på lustgas i alla fall? Tjejen kunde ju föda barn på det så nog borde jag kunna leverera en lagning eller två...? Eller måste man beställa någon specialtid för det innan tros? (med tanke på ovan kommentarer?)

Fan, kan ju inte supa ner mig i en vecka för att kunna få tid till lustgas.. kanske lika bra att lida en timme och sen supa ner mig totalt efteråt.

Förstår inte när jag blev en sån kyckling... bryt min arm. ta bort min blindtarm utan bedövning, men ge fan i mina tänder med er santans dödsborr............
Citera
2013-10-31, 23:55
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
OK, tack. Ipren och annat är avskrivet med andra ord. Dessvärre antar jag att sprit går samma väg

Beställde bara en tid utan att ställa frågor, höll på att svimma av smärta och det var nummer #5 som kunde skaffa en tid inom 24h så det vara bara att spela med. Men, det finns kanske chans på lustgas i alla fall? Tjejen kunde ju föda barn på det så nog borde jag kunna leverera en lagning eller två...? Eller måste man beställa någon specialtid för det innan tros? (med tanke på ovan kommentarer?)

Fan, kan ju inte supa ner mig i en vecka för att kunna få tid till lustgas.. kanske lika bra att lida en timme och sen supa ner mig totalt efteråt.

Förstår inte när jag blev en sån kyckling... bryt min arm. ta bort min blindtarm utan bedövning, men ge fan i mina tänder med er santans dödsborr............

Säg att du lider av grav tandläkarskräck samt uppträd panikslagen så ska det inte vara några problem att få lustgas eller åtminstone lugnande utöver bedövning.
Citera
2013-11-01, 00:13
Medlem
Du kommer få bedövningsspruta i gommen och i tandköttet, du kommer inte känna så mycket men när du kommer hem och bedövningen slutar verka kommer du gråta som ett litet barn
Citera
2013-11-01, 00:33
Medlem
Maltuss avatar
Ta med en spruta morfin. Ta ett badrumsbesök precis innan.

Fast du kan ju också ha med en plunta.
Citera
2013-11-01, 16:46
Medlem
Energiknippes avatar
Märkligt, i morse gjorde tanden inte ont längre och tandläkaren hittade ingenting. Inte ett enda hål i övriga tänder heller. Mycket märkligt. Nåväl, skönt att ha detta avklarat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in