• 2
  • 3
2014-01-19, 21:18
Bannlyst
Ufo har ju funnits allt sedan människornas historia blev handfast historia så att säga,sedan dess har det på ett eller annat vis, ofta blivit avbildat eller omskrivet som olika fenomen,Om man sedan refererar till ev utomjordingar kanske det kan ligga något i det.Om man läser lite historia och ser till vad som inte passar in för respektive tidsperiod och inte ,när det gäller avbildningar,figurer,smycken mm mm .så kan man kanske dra en och annan slutasats eller kan man inte?Kan man inte dra några slutsatser av vad som setts eller ev filmats gör man det naturligaste som finns letar efter liknande fenomen objekt i något som man känner vid.Ny teknik leder ofta till nya upptäckter likväl som det leder till ev icke upptäckter.eller?Jag har bildat mig en uppfattning och den är kristallklar.
Citera
2014-01-20, 16:35
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB12P
Om man läser lite historia och ser till vad som inte passar in för respektive tidsperiod och inte ,när det gäller avbildningar,figurer,smycken mm mm .så kan man kanske dra en och annan slutasats eller kan man inte?.

Kan du hänvisa till några exempel till detta? Smycken t e x som inte passar in enligt dig i den tidsperiod då dessa tillverkades.
Citera
2014-01-20, 17:51
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
ev icke upptäckter.eller?

Vad är en eventuell icke-upptäckt för något?
Citera
2014-01-20, 22:56
Bannlyst
Inka perioden har ex ett antal intressanta smycken/skulpurer b.l.a.. Det finns relativt mycket om du letar inte bara under inka perioden, det stämmer inte in på tidsperioden det är tillverkat då inte tänkt smycke/objekts utformning kan refrera till något som normalt existerat under tidsperioden , Men man kan referera till något som vi har under våran tidsperiod.Det är rätt intressant.
Citera
2014-01-21, 17:31
Medlem
Nemesis457s avatar
Citat:
Inka perioden har ex ett antal intressanta smycken/skulpurer b.l.a.. Det finns relativt mycket om du letar inte bara under inka perioden, det stämmer inte in på tidsperioden det är tillverkat då inte tänkt smycke/objekts utformning kan refrera till något som normalt existerat under tidsperioden , Men man kan referera till något som vi har under våran tidsperiod.Det är rätt intressant.

Det kan ju också vara så att vi inte vet allt om våra förfäder ännu. Gång på gång måste vetenskapen uppdatera vad vi vet om de äldre civilisationerna, att de ofta var mer avancerade än vi hittills trott. Detta är ju ett löpande arbete.

Sedan tror jag att även äldre civilisationer hade fantasi och både tecknade/skulpterade saker ur fantasin och deras skapelseberättelse. Men det betyder ju inte att allt de tecknade/skulpterade var verklighetsförankrat.
Det vore som om Aliens skulle tro att Godzilla är en dokumentärfilm.
Så jag tror inte man skall övertolka allt för mycket.
Citera
2014-01-21, 22:36
Bannlyst
Det som verkar mest osannolikt är troligtvis sannolikt.
Citera
2014-01-21, 22:56
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Det som verkar mest osannolikt är troligtvis sannolikt.

Undrar om jag inte ska ta och säga upp mig från mitt jobb imorgon eftersom det ändå är ytterst osannolikt/sannolikt att jag kommer att bli ekonomiskt oberoende genom en storvinst på Lotto.

Det faktum att jag ej ens lämnat in någon Lottokupong borde garantera vinsten enligt ditt sätt att se det!
Citera
2014-01-22, 01:23
Bannlyst
Det är helt upp till dig ..lycka till.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem