2013-10-30, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det är ju så man får tolka det hela. Det är i sammanhanget irrelevant om det finns någon sanning bakom det eller inte. Däremot är det en återkommande fördom som lyfts fram och därför finns det anledning att anse det att är fråga om HMF.

Svårt att se hur det skulle vara hets mot någonting däremot hade jag eventuelt kunnat köpa förtal.
Citera
2013-10-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Svårt att se hur det skulle vara hets mot någonting däremot hade jag eventuelt kunnat köpa förtal.

Pucko. För att de ska räknas som förtal så måste det riktas mot någon specifik individ.
Citera
2013-10-30, 19:04
Medlem
allahars avatar
Krögaren är ett geni, undra hur mycket han skulle få betala för all denna reklam.
Citera
2013-10-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Pucko. För att de ska räknas som förtal så måste det riktas mot någon specifik individ.

Därför jag sa eventuellt men det är trots allt mer passande än hets mot folkgrupp.
Citera
2013-10-30, 19:18
Medlem
GoldieGolds avatar
Citat:
Därför jag sa eventuellt men det är trots allt mer passande än hets mot folkgrupp.

Nej.
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:

Nej. det är det absolut inte. Ge upp när du är fel ute...det finns inget utrymme för något eventuellt ansvar för förtal.
Senast redigerad av Mihailovic 2013-10-30 kl. 19:20.
Citera
Medlem
Citat:

Nej.
Citera
2013-10-30, 19:28
Medlem
Torps avatar
Inget brottsligt har skett och förundersökningen kommer läggas ner i dagarna. Grattulerar till en bra reklamkupp, Slavko!
Citera
2013-10-30, 19:31
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles26
Angående soppan tycker jag det var ganska roligt och hade jag varit in själv hade jag säkert garvat lite med personalen om rättens namn medan jag väntade på mitt käk. Dock är det tidens vindar i Sverige som blåser och det blir ett jävla liv när det ska göras humor genom etniska "fördomar". Det är ju allmänt känt. Det var ju för exempel någon samisk gubbe som "rasade" i pressen när Per Morberg sa: Nu är det slutvisslat sa lappen och skar av sig läppen! Alltså det upprepas ju dagligen det här, det sitter alltid nån jävel och känner sig kränkt och gråter ut i pressen.

Slutligen en fråga. Hur länge till tror ni att det är ok att kalle acne för finnar i Sverige?

Eftersom finnar verkar vara en nationalitet med ett visst mått självironi så tror jag aldrig att
det kommer att upphöra

http://www.youtube.com/watch?v=8KI9XEBuV3o

Edit: jahaja... där var man långsam tvåa på bollen (note to self: ALWAYS read the whole
thread Before posting )
Senast redigerad av BoyGoneBad 2013-10-30 kl. 19:33.
Citera
2013-10-30, 19:42
Medlem
CpRekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Ägaren till restaurangen är själv invandrare, en bra kille som jobbar och försörjer sig själv. ingen rasist där inte.

Så en neger som hatar vita är inte rasist?
Citera
2013-10-30, 19:53
Moderator
Schlesiens avatar
18 st inlägg med trams/humor/OT raderade.

Starta tråd i delforum Humor om ni vill testa er komiska ådra.

/ Moderator
Citera
2013-10-30, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Nej. det är det absolut inte. Ge upp när du är fel ute...det finns inget utrymme för något eventuellt ansvar för förtal.

Klart det finns krögaren. Det är ett offer som inte går att få fram.

Sen spelar det inngen roll vad ni sägger att skämta om stereotyper kan aldrig vara att hetsa mot en folkgrupp.

Sen att vi har en idiotlag som kan tolka negerbollar som hets mot folkgrupp är ju en annan femma.

hetsa (egga, jäkta, pressa, reta, sporra, uppegga)

Förtal om folkgrupp hade varit en bättre beskrivning men det finns som bekant inte som jurisk term.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in