Trevligt att se att det är lite liv i denna tråden!
Citat:
Ursprungligen postat av
GrandMaster-P
Tycker om utseendet på nya dosan, men de håller ju inte i längden! Efter någon dag i fickan så tappar locket greppet något och det går nästan att bara lyfta bort locket. Det sitter jävligt slappt helt enkelt. Bara jag som upplevt detta?
Har dock bara prövat med General White dosan som funnits sedan vår/sommar.
(Jag pratar alltså inte om ''dasset'' utan den övre delen av dosan, för att undvika förvirring)
Citat:
Ursprungligen postat av
JP1
Jag köpte en dosa General originalportion härom dagen, min första med den nya designen, och kan hålla med om detta. Redan efter att ha öppnat dosan 2-3 gånger märkte jag en klar skillnad mot hur tajt det brukar vara.
Citat:
Ursprungligen postat av
theputt
Angående locket så kan jag säga att jag är väldigt besviken. Som de flesta här säger blir det slappt väldigt enkelt och snabbt till skillnad från de gamla dosorna. Tror de har fått göra en kompromiss där med det större locket. På de nya dosorna är plasten väldigt tunn och har inte samma stabilitet med tanke på att locket går enda ut i kanterna.
Besviken på att de blivit slappare men tycker ändå att den större koppen överväger.
/TP
Visst fan stämmer det att locket är slappare än vad det var innan men jag tycker ändå ni överdriver en smula. Så jävla slappt är det inte! Jag tycker att spottkoppen fyller samma funktion som innan precis lika bra om inte till och med bättre på grund utav det större utrymmet. Men sedan så vet inte jag hur ofta ni använder era spottkoppar. Personligen så tycker jag det är ganska sunkigt att förvara och bära runt på en massa använda prillor i spottkoppen. Ser inte riktigt vitsen med det, är jag hemma så åker prillan ner i papperskorgen eller toaletten och är jag utomhus eller i ett köpcenter så slänger jag bara prillan på marken. Dom ända tillfällena som man egentligen behöver använda spottkoppen enligt mig är på möten eller restauranger. Man hittar alltid ett finurligt ställe att slänga prillan på.
Däremot om jag har två olika sorters snus så brukar jag förvara ett par prillor i spottkoppen så jag slipper bära runt på två dosor och i de fallet så är det ju bara positivt med större förvaringsutrymme.
Jag säger som theputt att den större koppen överväger.
Citat:
Ursprungligen postat av
HasseMedGroggen
Fan vad snygga! Hoppas att Skruf hoppar på tåget så att knoxen får en sån dosa!
Tvekar på att Skruf kommer hoppa på tåget och speciellt inte för knox. Om du har märkt det så har inte swedish match ändrat dosan för deras budget varianter och detta är av en solklar anledning, det skulle påverka priset. Om tillverkningskostnaderna går upp för knox så kommer garanterat priset också att gör det och de vill du väl ändå inte?
Citat:
Ursprungligen postat av
robban98422
Tycker detta var ganska tråkigt
Nu går det knappt att öppna ölflaskorna längre pga av den runda kanten!
funktion före design tack

Det är du dock rätt i. Fan jag hade inte tänk på det. Lite tråkigt faktisk. Men om du kollar på på dosan så finns det faktiskt en liten rak kant där man kan öppna kapsyler. På dosa så finns det ett lite jack med tre stjärnor där man ska öppna spottkoppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
theputt
Snusar Göteborgs Rapé och till just den dosan tycker jag att SM gjorde helt rätt. Den blå etiketten är nu ännu större och speglar sig mycket mer och ur marknadsföringspunkt har de lyckats totalt tycker jag. Man lägger mer märke till dosan nu tycker jag och speciellt för de oinvigna (de som inte snusar) tror jag dessa då lockar mer och man vill prova ännu mer. Men det är bara en teori.
Jag håller med dig. Det är helt klart så att ögonen förs till dessa dosor i kylen för den oinvigde. Dessutom så är det vackrare att titta på!